Karmen Šifkorn, voditeljica grupa proizvoda u Podravki govori o brendu Eva, ribljim konzervama koje se na hrvatskom tržištu uspješno prodaju već četrdeset godina, a sve su traženije i na širem inozemnom prostoru. S godišnjim izvozom 3000 tona Podravka je najveći izvoznik ribljih prerađevina unutar hrvatske prehrambene industrije.
– Što je motiviralo Podravku da uđe u riblji biznis i kupi brend Eva?
Prepoznavši veliki potencijal biznisa ribe, Podravka se odlučila za snažniji ulazak u navedenu kategoriju i kupila brend Eva. Na tržištu Hrvatske i jugoistočne Europe brend Eva prisutan je već dugi niz godina, a integracijom u Podravkin sustav Eva je ojačala portfelj Podravkinih brendova i bit će nositelj razvoja buduće kategorije Ribe i ribljih proizvoda. Mnogobrojna provedena istraživanja potrošača pokazala su da Eva spada u sam vrh brendova po prepoznatljivosti, omiljenosti i korištenju sardinskih proizvoda u Hrvatskoj i na regionalnim tržištima. Eva riblji proizvodi odlikuju se vrhunskom kvalitetom, pripremaju se od najkvalitetnijih dijelova ribe, ne sadrže aditive i konzervanse, bogati su punovrijednim bjelančevinama i mineralima te sadrže višestruko nezasićene masne kiseline. Vrijednost Eva proizvoda potvrđuju i nagrade Best Buy Award 2010. (dodjeljuje se proizvodima koji, prema mišljenju potrošača, imaju najbolji omjer cijene i kvalitete) te Qudal 2013/ 2014. (dodjeljuje se za vrhunsku kvalitetu proizvoda). Podravkin osnovni cilj s brendom Eva je postati vodeća kompanija u zadovoljavanju potreba potrošača u području ribljih konzervi i ostalih proizvoda od ribe na tržištima Hrvatske i jugoistočne Europe.
– Koliko se godišnje proizvede konzervi pod tim brendom i jesu li ispunjena očekivanja planirana u vrijeme kada je Eva kupljena?
Godišnje se proizvede preko 20 milijuna konzervi pod brendom Eva. Ulaskom u Podravku, Eva je na velika vrata ponovo ušla na tržište Hrvatske, ali i u zemlje jugoistočne i srednje Europe. Danas se Eva prodaje na više od 10 tržišta (jugoistočna Europa, centralna Europa te prekooceanska tržišta).
– Zadržan je preuzeti asortiman i on se konstantno proizvodi ili je u međuvremenu na listu možda dodan i neki novi proizvod?
Početkom 2007. godine intenzivno se radilo na razvoju i revitalizaciji Eva branda, napravljena je strategija tržišnog nastupa, optimiziran je asortiman, redizajnirana ambalaža i kreirana cjelovita marketinška podrška. Posljednjih godina fokus je bio na intenzivnijem razvoju novih proizvoda iz segmenta tuna salata i tuna namaza, namijenjenih primarno mlađim dobnim skupinama.
– Osim prodaje na lokalnom tržištu gdje se Eva izvozi, u kojim količinama te koja su top tržišta?
Izvoz Eva proizvoda ostvaruje se u zemlje jugoistočne i centralne Europe te prekooceanskih zemalja. Inozemna tržišta nose preko 70% ukupne prodaje Eva proizvoda što svakako potvrđuje veliki potencijal širenja ovog asortimana na međunarodnom tržištu.
– Planirate li ulazak na neke nove tržišne niše, na koja područja ciljate?
U okviru strategije Eva proizvoda inovacije svakako predstavljaju značajan element. Cjelokupan asortiman pod brendom Eva u skladu je s progresivnim razvojem zdravih prehrambenih navika na globalnoj razini i kao takav izuzetno je pogodan za daljnji rast.