Njemački regulator za tržišno natjecanje kaznio je njemačke pivovare s 231,2 milijuna eura zbog optužbe da su namještali cijene piva.
Federalni ured za tržišno natjecanje objavio je da je predložio kazne za šest kompanija: Radeberger, njemački ogranak danskog proizvođača Carlsberg, Bolten, Erzquell, Frueh te Gaffel. Riječ je o Nijemcima vrlo poznatim proizvođačima piva. Kazne je dobila i regionalna udruga pivara najnaseljenije njemačke države Rajne-Vestfalije kao i sedam fizičkih osoba čija imena nisu objavljena. Kompanije su telefonskim i soobnim kontaktima dogovarale cijene piva. To je samo nastavak istrage čija je prva faza u siječnju rezultirala kaznom u od 106,5 milijuna eura za pet kompanija koje su prethodno postigle sporazum s uredom pa su dobile i niže kazne. Tada se radilo o Bitburgeru, Krombacheru, Veltinsu, Warsteineru i Ernst Barreu koje su optužene da su se između 2006. i 2008. godine dogovarali oko cijena piva.
15,6milijuna
hektolitara piva proizvele su u 2012. godini njemačke pivovare
Kompanije su se u tom razdoblju dogovorile o povećanju cijene hektolitra piva od pet do sedam eura, dok se dogovorili o povećanju cijene za jedan euro za sanduk piva od 20 boca. I u jednom i drugom slučaju ključnu su ulogu u pokretanju istrage odigrale informacije njemačkog ogranka brazilsko-belgijske multinacionalke Anheuser-Busch Inbeva koji je prijavio kartel i tako izbjegao kaznu. Iz njemačkog regulatora objavili su da su visoke kazne opravdane jer se radi o kompanijama koje drža polovicu tržišta u Njemačkoj. "Ukupni prihodi industrije godišnje iznose više od sedam milijardi eura pa je u skladu s tim kazna sasvim prikladna i nužna da ubuduće odvrati slične događaje", stoji u priopćenju. Carlsberg je objavio da se protivi visokoj kazni od 62 milijuna eura te će se žaliti njemačkom sudu. Krombacher, pak, izjavljuje da je naučio lekciju i da će uraditi sve što je u njegovoj moći da spriječi slične događaje u budućnosti. Osim toga, njemački pivari ne slažu se s tvrdnjom o visokim prihodima. Pozivaju se na statističke podatke koje govore da Nijemci piju sve manje piva i da prodaja piva u Njemačkoj opada još od 1970. godine.
Prema Udruzi pivara Njemačke, potrošnja piva u psoljednjih je 20 godina pala 24 posto. Ukupna proizvodnja piva od 2006. godine pala je 10 posto, dok se oko 1.300 malih obiteljskih pivovara sve teže bori na tržištu. U obranu dogovaranja oko cijene, naglašavaju da je cijena piva u Njemačkoj niža nego u većini zemalja EU. Da sve ne bi bilo tako psimistično, pobrinula su se druga tržišta pa tako izvoz njemačkih pivovara raste, nakon što su otkrili obećana ogromna tržišta u Rusiji i Kini, ali jednako tako i u Italiji i Španjolskoj. Nekoliko stoljeća strogi zakoni o čistoći piva danas su pretvoreni u vrijedan marketinški alat zbog čega su njemačka piva vrlo cijenjena na navedenim tržištima. Njemačke pivovare izvezle su 2012. godine 15,6 milijuna hektolitara piva, što je 40 posto više nego desetljeće ranije. To je ipak manji dio od ukupne proizvedene količine koja iznosi 96 milijuna hektolitara.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu