Činjenica je da je tehnologija u nekim našim sektorima zastarjela, no generalno se ne slažem s tom ocjenom. Zadnjih 10-ak godina su mnogi gospodarstvenici uložili veliki novac u novu tehnologiju koja je ravna onoj na Zapadu. Možda je kod nas problem da je teže doći do kapitala za ulaganje nego što je to slučaj u zapadnim zemljama. No, dobri projekti će uvijek naći investitore.
Koji su glavni razlozi da Hrvatska ima relativno mali izvoz?
Ponekad se radi o tehnologiji koja ne može konkurirati onoj inozemnoj, no puno češće se radi o neinovativnim menadžerima koji se ne daju izbaciti iz svojih utabanih principa poslovanja. Globalno tržište se stalno mijenja i svatko onaj tko mu se ne prilagodi ne može očekivati da bude uspješan. Ne možete na tržištu prodati nešto što se više ne traži ili se traži, ali negdje drugdje i ne po istoj cijeni kao prije.
Postoje li neka tržišta na koja bi se hrvatski poduzetnici trebali više usmjeriti?
Treba biti nazočan na svim tržištima na kojima možeš prodati svoj proizvod – bilo da se radi o Zapadnoj Europi, istoku kontinenta, Rusiji ili pak Dalekom istoku. Konkretno ja sam u zadnjih mjesec dana preletio više desetaka zemalja u Europi i Aziji pokušavajući postići poslovni dogovor. Nije bitno gdje se prodaje, bolji je kupac uvijek onaj tko najbolje plaća.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu