Prodaja novog Ikarbusovog autobusa IK112 le proizvedenog u suradnji s Mercedesom službeno je počela 14. ožujka na beogradskom sajmu automobila po cijeni od 130.000 eura. Taj model ima motor Euro 5 motor i 35 sjedišta, a predviđen je za ukupno 100 putnika.
Mercedes će isporučivati šasiju, a Ikarbus će raditi nadogradnju. Generalni direktor Ikarbusa Aleksandar Vićentić izjavio je Tanjugu da ta tvrtka pregovara s brojnim prijevoznicima zainteresiranim za kupnju novog autobusa, a posebno je istaknuo zanimanje iz Hrvatske i Rumunjska. Međutim, još nije prodan niti jedan primjerak. Prvo je odgođeno potpisivanje ugovora o prodaji prva četiri Ikarbusova autobusa jer je kupac, srpski prijevoznik Trans-jug iz Obrenovca, imao problema s financiranjem.
130tisuća
eura cijena je Ikarbusovog autobusa proizvedenog s Mercedesom
Kako je za Privredni pregled rekao tehnički direktor u Ikarbusu Petar Baltić, leasing kompanija preko koje je ta tvrtka htjela kupiti autobuse procijenila je da je financijsko stanje takvo da Trans-jug ne bi mogao redovno plaćati rate. Prijevoznik navodno nije odustao od kupnje autobus, ali je neizvjesno kada će do toga doći. Potom se pojavio neobičan problem u Beogradu koji je potencijalno jedno od najvećih tržišta u Srbiji za Ikarbusov gradski autobus. Naime, po važećem gradskom pravilniku autobusi sa šasijama poput Ikarbusovog novog proizvoda ne mogu se koristiti jer visina poda autobusa mora cijelom dužinom vozila biti ista. Po riječima Aleksandra Vićentića Beograd je, koliko je njemu poznato, jedini europski grad koji ima takav propis.
Ranija neuspješna suradnja
Vićentić je uvjeren da će nakon formiranja nove gradske vlasti,biti promijenjen pravilnik po kojem se autobusi s takvim šasijama ne mogu koristiti. Da bi se promijenila uredba treba pričekati formiranje gradske vlasti, a zatim održavanje sjednice i stavljanje na dnevni red izmjene postojeće ili donošenje nove uredbe. Za sve to potrebno je najmanje tri do četiri mjeseca. Zato će Ikarbus početi proizvoditi nove autobuse tek kada budu sklopljeni ugovori. "Postoji veliko zanimanje za naš autobus, to je doista sjajno vozilo s fantastičnom cijenom", istakao je Vićentić. Zemunski proizvođač autobusa već je jednom započinjao istu suradnju s njemačkim gigantom, ali je ona očigledno propala. Tada je ugovorom koji je potpisan 4. lipnja 1997. godine u Stuttgartu, bilo predviđeno da Mercedes isporučuje šasije s agregatima i drugu opremu, a da Ikarbus montira autobuse koji će nositi znak Mercedesa. Ikarbus je prije 17 godina potpisao ugovor s Mercedesom o kooperaciji i tada su proizveli prototipove gradskog autobusa i visoko-turističkog autobusa na šasiji Mercedesa i imali su pravo na 'Mercedesovu zvijezdu, ali samo za tržište Srbije.
Visoka cijena
"Doduše, tada do proizvodnje veće serije nije došlo, zbog, kako sam čuo, visoke cijene autobusa s Mercedesovom šasijom. Nadam se da se to neće dogoditi i s ovim novim modelom", rekao je Zoran Mihajlović, tajnik Saveza samostalnih sindikata Srbije.
Što hoće Nijemci?
Nejasne namjere Mercedesa
Zoran Mihajlović, tajnikSaveza samostalnih sindikata Srbije kaže da se o poslu Ikarbusa s Mercedesom jako malo zna jer javnost nije upoznata s ugovorom o suradnji, pa se ne zna je li Mercedes spreman uključiti se u privatizaciju Ikarbusa ili će samo koristi proizvodne kapacitete zemunske fabrike. "Nisam čuo ni da je Ikarbus prije nego što je krenuo u izradu novog autobusa kupio bilo kakvu opremu pa mi pomalo čudno zvuči da se prototip radi dva mjeseca. Zastava je prije nego što smo krenuli u ozbiljan posao s Fijatom kupila opremu vrijednu nekoliko milijuna eura, i bez problema smo se uključili u serijsku proizvodnju Fiata 500L', rekao je Mihajlović. Ugovor o tehničko-poslovnoj suradnji Ikarbusa i njemačkog automobilskog diva, prema najavama iz Ikarbusa, trebao je biti potpisan do kraja ožujka ali se to nije dogodilo, piše Privredni pregled navodeći da u Ikarbusu nisu mogli dobiti informaciju zbog čega još nije došlo do potpisivanja ugovora..
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu