Hrvatska udruga poslodavaca-brodara u međunarodnoj plovidbi Mare Nostrum u ovoj će godini poseban naglasak u svom radu dati iznalaženju načina za korištenje sredstava EU u financiranju sve težih zahtjeva za brodare u pogledu udovoljavanja standardima zaštite okoliša, posebno u pogledu smanjenja emisija s brodova te podizanja razina energetske učinkovitosti i razvoja koncepta tzv. eko-brodova, najavljeno je jučer u objavljenom priopćenju sa skupštine te udruge koja okuplja najznačajnije hrvatske brodare.
Skupština Mare Nostruma donijela je i odluku o podnošenju zahtjeva za članstvo u Europskoj udruzi brodovlasnika (ECSA), navodi se u priopćenju.
Skupština, koja je jučer održana u Zagrebu, je na prijedlog novo imenovane ravnateljice Maje Markovčić Kostelac usvojila plan rada i financijski plan za 2014. godinu.
Pritom iz Udruge najavljuju da će, uz traženje načina kako do sredstava EU za udovoljavanje standardima zaštite okoliša, nastaviti inicirati i mjere za održavanje konkurentnosti hrvatskih brodara na svjetskom tržištu.
Iz udruge izdvajaju i redefiniranja uvjeta i postupaka upisa brodova u hrvatski upisnik brodova i njihovo osuvremenjivanje, kroz uvođenje elektronskog upisnika i značajno pojednostavljenje i ubrzavanje postupaka pred lučkim kapetanijama, a po uzoru na države velikih zastava kod kojih su svi postupci znatno jednostavniji i brži.
Udruga će inicirati program sufinanciranja ukrcaja vježbenika i kadeta na brodove.
U priopćenju se najavljuje i da će na jesen biti održana međunarodna konferencija o financiranju brodarstva te R&D konferencija o tehnologijama obrade balastnih voda. Udruga kao partner sudjeluje u BALMAS projektu, financiranom kroz IPA Adriatic program, a svrha mu je olakšati pripreme za primjenu Konvencije o upravljanju i nadzoru balastnih voda i taloga, 2004.
Na skupštini je razmatrano i stanje na svjetskom pomorskom tržištu, a u priopćenju se prenose naglasci iz izlaganja Dragutina Pavletića (Uljanik Plovidba) iz kojeg je, kako se navodi, razvidno oživljavanje aktivnosti na svjetskom tržištu povezano s povećanim globalnim ekonomskim kretanjima naročito u najznačajnijim svjetskim ekonomijama (SAD, Kina, EU). Sektor rasutih tereta doživio je snažan uzlet od kraja 2013. Tankerski sektor je obilježilo povećanje aktivnosti i vozarina, ali se značajniji uzlet očekuje od trećeg kvartala ove godine. Može se dakle zaključiti da se nazire kraj teškoj i nikad duljoj krizi na svjetskom brodarskom tržištu koju su, kako je istaknuo Pavletić, preživjeli samo najbolji, no stanje je još daleko od stabilnog.
"Svjesni cikličkog kretanja na tržištu, brodari znaju da se vrijeme relativnog prosperiteta koje se očekuje u 2015. i 2016. godini treba pripremiti za izazovnu 2017. godinu, u kojoj se zbog većeg investiranja fondovske industrije u novogradnje i pomorstvo očekuje utjecaj povećanja tonaže, koja u pomanjkanju snažnijeg ekonomskog rasta može negativno utjecati na pomorsku djelatnost", zaključuje se u priopćenju.
Skupština udruge Mare Nostrum čine predsjednici uprava ili direktori svih brodarskih kompanija-članica, a udruga okuplja najznačajnije hrvatske brodare (Uljanik Plovidba, Jadrolinija, Jadranski pomorski servis, Rapska plovidba, Tankerska plovidba, Jadroplov, Brodospas, Brodosplit-Plovidba, Splitska plovidba i Atlantska plovidba).
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu