Domaći stručnjaci: Za par godina ćemo se smijati za koliko ‘malo’ novaca je Facebook kupovao tvrtke

Autor: Tomislav Hrastovčak , 27. ožujak 2014. u 12:02
Igranje pomoću Oculus Rifta (Reuters)

Što nova akvizicija zapravo znači za Facebook i njegovu strategiju? Kakva budućnost očekuje najpopularniju društvenu mrežu?

Najveća vijest u tehnološkom sektoru ovoga je tjedna svakako nova Facebookova akvizicija. Vodeća društvena mreža na svijetu objavila je u utorak kako je sklopila sporazum o preuzimanju tvrtke Oculus VR za 2 milijarde dolara. Nova kupnja uslijedila otprilike mjesec dana nakon što je Facebook najavio preuzimanje mobilnog servisa WhatsApp za ogromnih 19 milijardi dolara.

Oculus VR je mlada tvrtka specijalizirana za tehnologiju prividne stvarnosti, koja je privukla pažnju tehnološke javnosti nakon što je predstavila kacigu za igranje igara u virtualnom 3D okruženju.

Facebook smatra kako tehnologija virtualne stvarnosti ima velik potencijal da postane sljedeća velika društvena i komunikacijska platforma, a već su se pojavila i futurološka predviđanja kako ćemo jednog dana 'fejsati' s kacigama za virtualnu stvarnost ili igrati društvene igre u računalno kreiranoj okolini.

Što nova akvizicija zapravo znači za Facebook i njegovu strategiju? Kakva budućnost očekuje najpopularniju društvenu mrežu? Za mišljenje o posljednjim potezima Facebooka pitali smo domaće stručnjake iz digitalnih agencija.

"Iznenađujuća je odluka da je Facebook ušao u akviziciju hardverske kompanije, no treba imati na umu da se integracijom hardvera i njegove platforme može stvoriti nešto jako veliko, pogotovo u industriji igara gdje Facebook ima veliko iskustvo kako to sve integrirati i povezati s društvenom interakcijom", kazao je za Poslovni.hr Tomislav Grubišić, suosnivač agencije Degordian. "Facebook će u budućnosti sigurno koketirati s određenim vertikalama kao što su gaming i proširena stvarnost pa ovo nije tako nelogičan potez", dodaje.

Nove akvizicije potakle su i pitanje: troši li Facebook ipak previše novaca za mlade tvrtke i servise? "Kada imate novaca, a Facebook ga ima, onda kupujete stvari koje nikad nećete uspjeti sami razviti i vjerujem da ćemo se za par godina svi skupa nasmijati za koliko 'malo' novaca su ih kupili", komentira Grubišić.

Domagoj Davidović iz agencije Jasno&Glasno također smatra da se akvizicija Oculusa kao i sve dosadašnje Facebookove akvizicije čine kao pametna strategija. "Trenutno su u poziciji lidera i na vrhuncu životnog ciklusa brenda. Ono što predstoji Facebooku u doglednom razdoblju je faza zrelosti i pad. Pod time ne mislim ništa loše niti apokaliptično, kako mu neki najavljuju propast, već samo to da će morati ulagati u razvoj novih usluga kako bi održao interes korisnika i atraktivnost platforme", kaže.

"Logično mi je zato da ulažu u nove trendove i nove tehnologije koje će tek zaživjeti. Ako se sjetimo revolucije koju su napravili sa social gamingom i 'Farmville epidemije', potencijal s Oculusom je nevjerojatan", zaključuje Davidović.  

Komentirajte prvi

New Report

Close