Porečka hotelska kompanija Plava laguna s određenim optimizmom gleda na ovu sezonu u čiju pripremu, uređenje objekata i sadržaje ponude ulaže oko 10 milijuna eura, a iako imaju dobre najave s većine tržišta s kojima rade zabrinjava ih mogućnost nastavka pada s ruskog i ukrajinskog tržišta zbog čega smatraju da na tim tržištima treba pojačati ulaganja u nacionalnu promociju i suradnju s touroperatorima.
Direktor prodaje Plave lagune Darko Ivić u razgovoru za Hinu ističe da ove godine očekuju dobar odaziv Nijemaca, jer to pokazuju pozitivni trendovi prodaje kod većine njemačkih touroperatora, vjeruje i u dobar rezultat s austrijskog i nizozemskog tržišta, ali i smatra će teško biti postići lanjske dobre brojke, posebno ako se ponove slabi rezultati s ruskog tržišta.
To tržište, kaže, u ukupnom hrvatskom turizmu i na cijeloj obali nema još veliki udjel u noćenjima, ali je dosta važno za Istru i neke njene hotelske kuće, jer su to strani turisti koji najviše troše, a njihov lanjski pad noćenja iznad 20 posto osjetio se ne samo u financijama Plave lagune nego i drugih tvrtki, agencija i cijele destinacije.
Kako još uvijek većina Rusa dolazi posredstvom touroperatora, Ivić smatra da bi trebalo više učiniti i po pitanju subvencija ili slično da se smanji njihov rizik, posebno u segmentu charter poslovanja, jer je po troškovima chartera, kako mu govore ruski touroperatori, Hrvatska manje konkurentna u odnosu na primjerice Tursku i Grčku.
S drugih tržišta ove godine ne očekuju neke veće poremećaje, trenutno su u procesu traženja sezonske radne snage koju zapošljavaju u velikom broj s obzirom na njihov kapacitet za više od 22 tisuće gostiju koje mogu smjestiti u jednom danu.
Sezonu pripremaju i u suradnji s partnerima iz svijeta te njihovih očekivanja i mogućnosti, a u prilog optimističnim očekivanjima od ove sezone ide i relativno povoljan raspored praznika i blagdana, posebno s kasnijim Uskrsom potkraj travnja (20. travnja) koji bi se mogao povezati s prvosvibanjskim praznicima, koji dolaze u drugom dijelu tjedna (četvrtak) i oslanjaju se na vikend.
Tu bi, kako očekuju, mogao doći povećan broj gostiju, kao i tijekom praznika u drugom dijelu lipnja, ali ističe i da će trebati dosta umješnosti za popunjavanje kapaciteta u svibnju, prvom dijelu lipnja, pa poslije i u srpnju zbog kasnijih početaka školskih praznika u nekoliko njemačkih pokrajina i Nizozemskoj.
Stoga bi u tim razdobljima mogli imati i zastoje, odnosno manji promet ne samo Plava laguna nego i drugi, a to će, kako se pokazalo i prošle godine, biti teško nadoknaditi i kompenzirati s povećanim prometom u kolovozu, koji je ograničen kapacitetima.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu