Horwath i THR zaradili na HTZ-u oko 12 milijuna kuna

Autor: Radmila Kovačević/VL , 24. ožujak 2014. u 11:48
Miroslav Dragičević, Horwath Consulting/ Nel Pavletic/PIXSELL

Zagrebački Horwath Consulting i španjolski THR radili su sve važne dokumente za Hrvatsku turističku zajednicu, a od 2000. naovamo na tim su poslovima zaradili oko 12 milijuna kuna.

Zagrebački Horwath Consulting i španjolski THR radili su sve važne dokumente za Hrvatsku turističku zajednicu, a od 2000. naovamo na tim su poslovima zaradili oko 12 milijuna kuna.

Dvije svjetski poznate konzultantske kuće uglavnom se na HTZ-ovim natječajima pojavljuju u tandemu, a autori su i posljednjeg velikog dokumenta koji se u turizmu iščekuje već dulje vrijeme. Spomenutom konzorciju, iako se na natječaju u svibnju lani pojavio s oko milijun kuna skupljom ponudom od protukandidata, povjerena je i izrada Strateškog marketinškog plana hrvatskog turizma za razdoblje 2014.-2020. Presudili su, objašnjeno je, kvaliteta i iskustvo ponuđača. No, ne i brzina. Konačna se verzija, naime, još čeka, iako 2014., na koju su se novi marketinški alati trebali primjenjivati, već ozbiljno odmiče.

Posao je ugovoren uz cijenu od 3,78 milijuna kuna, odnosno 4,57 mil. s PDV-om, točno onoliko koliko je i Ministarstvo turizma prije dvije godine platilo Institutu za turizam izradu Strategije razvoja turizma do 2020. Svi prijašnji aranžmani Glavnog ureda HTZ-a i hrvatsko-španjolskog konzultantskog dvojca pojedinačno su bili jeftiniji, ali i neusporedivo skuplji od svih drugih angažiranih konzultanata zajedno. Primjerice, kad je Horwath Consulting lani radio reorganizaciju Glavnog ureda i osposobljavao zaposlene u TZ-ima za rad prema modelu destinacijske marketing/menadžment organizacije (DMO) za 1,15 milijuna kuna, na sve druge savjetnike otišlo je tek 150.000 kuna. U 2012. su pak THR i Horwath Consulting za 647.000 kuna radili turistički operativni marketinški plan za nadolazeću godinu. Samostalno je THR u 2009. proveo analizu tržišta V. Britanije, Njemačke, Italije i Češke te ispitivanje brenda i promotivnog slogana Hrvatska – Mediteran kakav je nekad bio, što je HTZ platio 680.000 kuna.

Uhodani se konzorcij i 2007. i 2000. pojavio kao izvođač strateških marketinških planova. Prvi se SMPHT odnosio na razdoblje 2001.-2005., drugi na 2010.-2014., a HTZ ih je oba platio gotovo kao i ovaj posljednji, koji se čeka – 4,92 milijuna kuna, neto. Hrvatska tada nije bila dio EU i nije postojala obveza plaćanja PDV-a na usluge iz inozemstva. Očito je da ove konzultantske kuće imaju snažan utjecaj na hrvatski turizam. Je li ikad zloupotrijebljen? Smijenjena Meri Matešić smatra da je karijeru na čelu Glavnog ureda završila upravo kad je konzultantima odbila dio faznog izvješća SMPHT-a.

Komentari (2)
Pogledajte sve

Da je smijenjena Meri podržala njihov “marketinški plan” onda bi joj tepali da je ‘vrhunski turistički radnik i profesionalac’. Kriminalna lakrdija.

Ovo je zlonamjeran članak. Naravno da je sve legitimno i svatko tko sumnja u legalnost je zlonamjeran i zločest.

Pa u protivnom bi odmah USKOK istražio to i pritvorio osumnjičene.

Pogledajte da su sisačka županica, vukovarski gradonačelnik Sabo, bivši ministar Ostojić i slični već odavno u pritvoru.

Ako se ne varam Ostojić je dobar prijatelj s Dragičevićem.

New Report

Close