Oko 55% srednjoškolaca uvijek ima plan svoje mjesečne potrošnje i samostalno raspoređuju džeparac dok 22% ne razmišlja unaprijed koliko će potrošiti. Njih 23% dogovara s roditeljima dnevni džeparac, ovisno o potrebama, priopćeno je iz HPB. Rezultat je to istraživanja koje je Hrvatska poštanska banka provela na 200 ispitanika – srednjoškolaca koji su posjetili poslovnice HPB-a u šest hrvatskih gradova sudjelujući u programu financijske edukacije u sklopu Svjetskog tjedna novca od 10. do 17. ožujka.
Ovo su neki od zaključaka istraživanja:
Džeparac – Svaki drugi srednjoškolac mjesečno na raspolaganju ima između 300 i 600 kuna, a 42% njihovih kolegica i kolega mogu potrošiti do 300 kuna. Samo 3% ispitanika odgovorilo je da mjesečno raspolažu s više od 1000 kuna.
Potrošnja ili štednja – Oko 48% srednjoškolaca, ukoliko bi dobili određeni iznos novca, čuvali bi ga za željeno putovanje ili kupnju i ne bi ga potrošili na svakodnevne izdatke kao što bi to učinilo 15% njihovih vršnjaka. Za 18% tinejdžera bila bi to prilika da se informiraju kako uložiti novac, odnosno isplati li se štedjeti ili investirati na neki drugi način.
Kome vjeruju – Uvjerljivo najviše učenika, 71%, poslušali bi financijski savjet roditelja ukoliko bi bili u prilici raspolagati sa značajnim iznosom. Bankari su na drugom mjestu – 20% ispitanika prvo bi željeli čuti što kažu u banci, a tek bi rijetki tražili savjete na internetu, samo 1%.
Što ih zanima o novcu – Učenicima koji su posjetili Hrvatsku poštansku banku predstavljeni su pojedini segmenti bankarskog poslovanja, a najviše ih je zanimao proces odobravanja kredita, kreditna sposobnost i instrumenti osiguranja. Najčešće su pitali o kamatama, crnim listama dužnika, VIP klijentima banaka te kako se postaje bankar.
Financijska pismenost – Srednjoškolci znaju da je financijska pismenost kod nas još uvijek na niskoj razini te komentiraju da hrvatski građani za upravljanje financijama u prosjeku zaslužuju dvojku. Sebi uglavnom daju više ocjene i vjeruju da će mlade generacije odgovornije upravljati svojim osobnim financijama.
Istraživanje Hrvatske poštanske banke «Tinejdžeri i financije» provedeno je u okviru Svjetskog tjedna novca, od 10. do 17. ožujka, koji je ove godine prvi put obilježen u Hrvatskoj. Na inicijativu Hrvatske udruge banaka organizirani su posjeti učenika financijskim institucijama s ciljem poboljšanja financijske pismenosti, a HPB je jedna od banaka koja se uključila u ovaj program te ugostila srednjoškolce u Zagrebu, Osijeku, Zadru, Puli, Vukovaru i Koprivnici.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu