Kinesko-izraelska tvrtka u Ženevi testira Rimčev bicikl

Autor: Bernard Ivezić , 05. ožujak 2014. u 22:00
Rimčev bicikl ima korijene u tehnologijama razvijenim za najbrži električni automobil na svijetu/Davor Plikavec/PIXSELL

Qoros je zajedničko ulaganje Kineza i jedne od najvećih izraelskih kompanija Israel Corporationa, vrijedno 1,5 milijardi dolara.

Hrvatska tvrtka Greyp Bikes u vlasništvu Mate Rimca isporučila je kinesko-izraelskom proizvođaču automobila Qorosu koncept 3G električnog dvokotača nazvan eBIQUE.

Križanac između bicikla i motora, nastao na tehnologiji Greyp G12 bicikla, koji je kontinuirano preko 3G mreže spojen na internet i koji može potegnuti do 65 kilometara na sat s dosegom do 120 kilometara Qoros je u srijedu predstavio na 84. Sajmu automobila u Ženevi.Rimac kaže da će se nakon Ženeve znati hoće li se Qoros odlučiti na proizvodnju. Iz Qoros, koji samo kinesko tržište za e-dvokotače procjenjuje na 130 milijuna komada i ima planove širiti se na europsko tržište, kažu da zasad ne planiraju ići u proizvodnju bicikla. Poslovnom dnevniku izjavio je to Eric Geers, glasnogovornik Qoros Auta za Europu. "Suradnju smo započeli tako što je jedan od Qorosov dizajner bio uključen u dizajn Greyp bicikala i tako je sve započelo", pojašnjava Geers.

 

15bicikala

G12 Rimac isporučio do sada, plan je 100 komada

U originalno kinesku kompaniju prije tri godine kao ravnopravni partner ušla je jedna od najvećih izraelskih kompanija Israel Corporation, a investicija je procjenjena na 1,5 milijardi dolara. Qoros je lani predstavio svoj prvi model automobila pod tim brendom Qoros 3.Glavna karakteristika tog proizvođača je umrežena vožnja kroz cloud uslugu QorosCloud, putem koje nudi navigaciju, asistiranu vožnju i razmjenu podataka o vožnji putem društvenih mreža. Ta je tehnologija ugrađena i u koncept koji je za Qoros napravio hrvatski Greyp Bikes.Rimac kaže da mu istraživanja i razvoj novih proizvoda u automobilskoj industriji trenutačno donose glavninu prihoda i predstavljaju temeljno poslovanje.

"Poznatiji smo po Concept Oneu, ali razvoj nam je zasad osnovno poslovanje", kaže Rimac.Dodaje da je Qoros jedan od nekolicine klijenata iz industrije za koje rade slične poslove. Navodi kako bog ugovora o tajnosti ne može reći o kome je sve riječ. "No, mogu reći da razvoj radimo za klijente iz SAD-a, Europe, Bliskog istoka i Kine, a interes su iskazale i tvrtke iz Indije iako tamo još nismo prisutni", kaže Rimac.Za svoj električni bicikl Greyp G12 kaže da ima listu čekanja do svibnja. Dosad je isporučio prvih 15 primjeraka i planira do kraja godine isporučiti ukupno stotinu komada. "Sve su narudžbe iz inozemstva, pa se nadam ipak da će u budućnosti koji bicikl biti prodan i u Hrvatskoj", zaključuje Rimac.

Komentirajte prvi

New Report

Close