Svjetski turizam pod prijetnjom sukoba na Krimu

Autor: Marija Crnjak , 05. ožujak 2014. u 12:44
Reuters

Eskalacija sukoba u Ukrajini značajno je smanjila optimizam, o čemu se na veliko priča na sajmu ITB u Berlinu, svjetskoj turističkoj burzi.

Iako je turistička industrija pred samo nekoliko tjedana davala prognoze za rast od 4,5 posto na globalnoj razini u 2014. godini zahvaljujući porastu potražnje u Kini, Indiji i Rusiji,  eskalacija sukoba u Ukrajini značajno je smanjila optimizam, o čemu se na veliko priča na sajmu ITB u Berlinu, svjetskoj turističkoj burzi koja je otvorena u ponedjeljak. S ITB-a su odaslani i službeni apeli političarima da smire strasti jer bi prijetnja ratom mogla uzdrmati čitavu industriju koja samo sto se počela značajnije oporavljati nakon ekonomske krize. S njemačkog tržišta doduše stižu dobre prognoze, a radi se o najizdašnijem emitivnom trzistu na svijetu koje je lani generiralo 25,2 milijardi eura prihoda od putovanja, odnosno milijardu eura vise nego u godini ranije, i to kroz 14 milijuna turističkih paketa prodanih u 2013. 

U njemačkoj udruzi putničkih agencija predviđaju rast njemačkog tržišta za pet posto, a rani buking pokazuje da se najbolje prodaju destinacije na Mediteranu, s tim da se Grčka ove godine vraća u velikom stilu, s čak 52 posto većom prodajom nego lani.

Istraživanje provedeno medju organizatorima putovanja pokazalo je da je prodaja ljetnih paketa u Njemačkoj u siječnju dosegla 4,4 milijarde eura, a analiza GFK pokazala je porast online bukinga za 11 posto. Osim Grčke, dobre brojke za sad bilježe i Turska i Španjolska, dok je Egipat opet u padu zbog nesigurnosti. Zanimljivo je da se ove godine za četvrtinu pojačao interes za kružna putovanja, a u porastu su i luksuzna putovanja. Organizatori putovanja sretni su zbog boljeg bukinga za ljetne praznike, tim vise sto su zabilježili minuse u skijaškoj sezoni zbog lošeg vremena. 

Iako su Nijemci najbrojniji gosti u Hrvatskoj i cine trećinu prometa, Hrvatska je i dalje na dnu ljestvice kad su u pitanju destinacije u koje najčešće putuju. Prema analizi TUI grupe, 45 posto Nijemaca lani je putovalo u Španjolsku, na drugom mjestu s 21 posto bila je Turska, Italija s 11 posto, slijedi Grčka  u koju je putovalo 9 posto Nijemaca, dok se u Hrvatskoj odmaralo tek 2 posto TUI-evih klijenata.

Prema podacima Hrvatske turističke zajednice, na njemačkom tržištu lani smo uložili preko 10,7 posto milijuna kuna na oglašavanje, te preko 3,2 milijuna kroz oglašavanje u promotivnim kampanjama u suradnji javnog i privatnog sektora. Za 2014. planira se porast ulaganja u njemačko tržište za 113 posto, pa bi ukupan iznos za oglašavanje trebao dosegnuti 23 milijuna kuna. Cilj je povećati broj njemačkih gostiju izvan glavne sezone, u kontinentalnim odredištima, te povećati dnevnu potrošnju turista.

Komentirajte prvi

New Report

Close