Mimica: Hrvatska među zemljama s najslabijom potrošnjom unutar EU

Autor: Poslovni.hr/Hina , 03. ožujak 2014. u 13:20
Foto: Anto Magzan/PIXSELL

Mimica vjeruje da će kroz dugoročan proces potrošači osjetiti koristi od sudjelovanja na jedinstvenom europskom tržištu.

Europski povjerenik za politiku zaštite potrošača Neven Mimica upozorio je danas da je Hrvatska među zemljama s najslabijom potrošnjom unutar EU, stoga je pred Europskom komisijom i hrvatskim nacionalnim tijelima veliki posao na vraćanju povjerenja potrošača u tržište i popravljanja niskog mjesta koje Hrvatska u ukupnim ocjenama potrošačke kulture zauzima među zemljama članicama.

"Dio je to tradicije iz dugoročnog razdoblja socijalističke ekonomije netržišnih uvjeta, gdje ni tržište niti potrošač nisu puno značili, pa je sada važno da se u Hrvatskoj posebno naglasi važnost prava potrošača i sigurnosti proizvoda", rekao je Mimica na konferenciju pod nazivom "Hrvatski potrošač na unutarnjem tržištu EU", organiziranoj povodom Međunarodnog dana potrošača koji se obilježava 15. ožujka.

Najavio je da će Europska komisija poduzimati niz akcija na jačanju kapaciteta potrošačkih udruga u Hrvatskoj i svih tijela koja se bave nadzorom i provedbom potrošačkih prava u Hrvatskoj jer to je najbolji način da se pridonese jačanju potrošačke kulture.

Mimica vjeruje da će kroz dugoročan proces potrošači osjetiti koristi od sudjelovanja na jedinstvenom europskom tržištu. Njihova bi prava trebala biti posve zaštićena i ne bi se smjela ponoviti sadašnja situacija – nepovjerenje potrošača u proizvođače i trgovce, te nedovoljno informacija i saznanja.

"Postoje četiri temeljna prava koje potrošači žele – sigurnost proizvoda, izbor, informacije i da ih se sluša", kazao je Mimica poručivši da su organizacije potrošača ključne za oblikovanje politika za zastupanje potrošača i ostvarivanje njihovih prava, dok dobra politika zaštite potrošača stvara koristi i proizvođačima.

Ministar gospodarstva Ivan Vrdoljak rekao je da politika zaštite potrošača ima važnu ulogu u razvoju gospodarstva jer zadovoljan, siguran i educiran potrošač rado sudjeluje na tržištu kao kupac i korisnik usluga, što stvara poticajno okruženje, potiče konkurentnost i doprinosi razvoju poslovnih aktivnosti na jedinstvenom tržištu.

"U novom prijedlogu Zakona o zaštiti potrošača koji je trenutno u saborskoj proceduri, promijenili smo direktivu o pravima potrošača kao jedna od prvih zemalja EU, te uveli odredbu da se svaki proizvod može nakon 14 dana vratiti", rekao je Vrdoljak.

Dodao je kako su definirali rokove za sezonska sniženja jer je praksa pokazala da se upravo tijekom sniženja događa veliki broj kršenja prava potrošača. Očekuje da će bolja regulacija na području sezonskih sniženja privući u Hrvatsku i kupce iz susjednih zemalja.

"Uređenjem se želi spriječiti nelojalno postupanje pojedinih trgovaca, a opet će zakon ostaviti trgovcima slobodu osmišljavanja promotivnih kampanja za prodaju proizvoda", rekao je Vrdoljak.

Napomenuo je da su izmijenjene i odredbe vezane uz informiranje potrošača te je uveden jedinstveni broj za informiranje potrošača, za koji veliki broj građana još ne zna.

Vrdoljak je istaknuo da će godišnja sredstva iz proračuna predviđena za financiranje i provođenja projekata udruga za zaštitu potrošača u iznosu od 1,3 milijuna kuna, ostati na istoj razini.

Komentirajte prvi

New Report

Close