Generalna direktorica Unex Grupa i Unex Media za Poslovni dnevnik govori o tome zašto su digitalni mediji u oglašavanju znanstvenu fantastiku pretvorili u stvarnost ali i kako daju najbolje rezultate u kombinaciji s ostalim medijima.
Kako procjenjujete aktualnu stanje na hrvatskom marketinškom tržištu?
Marketinško tržište u Hrvatskoj slijedi globalne trendove, a to konkretno znači da je obilježeno krizom koja nam se dogodila u zadnjih nekoliko godina. Svima je to jako utjecalo na kompletni marketing i budžete za oglašavanje. Najviše su pogođeni oni segmenti koji se odnose na klasične komunikacijske servise u području kreative, produkcije i evenata, u kojima su se budžeti najviše smanjivali, a zatim i segment zakupa i planiranja medija. To je utjecalo da neki igrači koji se nisu mogli nositi s novonastalim okolnostima i nestanu s tržišta. I Mi s aspekta najveće, odnosno prve oglašivačke agencije na tržištu se borimo, i znamo koliko imamo problema usprkos činjenici da imamo veliku i kvalitetnu organizacijsku strukturu, a ni kriza nas nije iznenadila nespremne. I dalje ulažemo u znanje, ljude, razvoj posla, a prilagodbom aktualnom stanju ostvarujemo zadane ciljeve.
Što očekujete od ove godine?
Nadamo se da neće biti lošija od 2013. godine, a nakon toga se iskreno nadamo uzlaznoj putanji. Mi smo važan čimbenik ukupnog gospodarstva i pod jakim smo utjecajem pojava u čitavom ekonomskom i političkom okruženju.
Koliko relativno veliki broj manjih marketinških agencija u Hrvatskoj utječe na mogućnost dampinških cijena usluga u ovome sektoru?
Svaki novi dan predstavlja i novi izazov. Ne smijemo podcjenjivati nikoga, bez obzira kolika bila njegova veličina, jer i mi smo počeli kao mala agencija, a put do današnje vodeće pozicije nije bio ni kratak ni lagan. Mali igrači mogu ponekad raditi damping jer imaju manje ljudi, manje troškova no istodobno oni nemaju tu poziciju da mogu utjecati na zakup i cijenu medijskog prostora. Veći problem je da neke male agencije idu u rizične poteze koje onda mogu poremetiti standarde na tržištu, a što se kasnije teško ispravlja. Nas nekoliko velikih na tržištu koji drže većinu klijenata takve pojave ne mogu ugroziti, ali nam svakako mogu stvoriti probleme. Naša intencija oduvijek je bila suradnja i dijalog sa konkurencijom, no nažalost nema puno onih koji su spremni podržati takav stav…
Koliko su digitalni mediji danas bitni za oglašivačku industriju?
Ono što je do prije par godina bila tema SF filmova, danas je stvarnost. Digitalni mediji su postali sastavni dio svakog medijskog mixa, a vidljiv je i porast ulaganja u njih. Djelomično je tome razlog kriza i njihova isplativost, a ista tako i prepoznavanja vrijednosti digitalnih medija od strane oglašivača. Velika prednost koju digitalni mediji imaju pred ostalim kanalima komunikacije je egzaktnost podataka i mogućnosti praćenja. Klijenti su oduvijek bili svjesni vrijednosti točnih podataka, a sada ih mogu dobiti iz pažljivo planiranih digitalnih kampanja. Točno praćenje nam omogućava da izračunamo jesu li određeni kanali komunikacije bili učinkoviti i koliko. Na digitalnim platformama možemo pratiti korisnika i dobiti točne podatke odakle je korisnik došao, koliko se gdje zadržao, je li nešto kupio te tako izračunati koliko nam taj korisnik vrijedi. Također, komparativna prednost digitalnih medija je i mogućnost brze reakcije kod izmjene vizuala. Iako su digitalni mediji učinkoviti i mjerljivi, oni u kombinaciji s ostalim medijima daju najbolje rezultate.
Tko su danas vaši najveći klijenti?
Agrokor sa svim svojim akvizicijama, Privredna banka Zagreb, Podravka, Belupo, Dukat, INA, Citroen… samo su neki iz našeg velikog portfelja klijenata. Za svoje klijente uglavnom radimo kompletne komunikacijske i medijske strategije, kao i njihovu egzekuciju, kreativu, odnose s javnošću, a za neke samo pojedine od tih usluga. No, bez obzira u kojem području servisiramo pojedinog klijenta, svaki od njih može računati na sinergiju svih naših servisa, kao i na kreativne poslovne ideje koje im donose uspjeh.
Trendovi
U kojem smjeru ide globalna oglašivačka industrija i koliko se ti trendovi primjenjuju u Hrvatskoj?
Oglašivačka industrija s jedne strane mora imati globalni prefiks, ali lokalno je jako bitno. Da bi jedna kampanja postigla uspjeh mora biti maksimalno prilagođene lokalnom tržištu. Hrvatska je niz godina prisutna i na svjetskoj sceni, a o čemu govori i niz nagrada s međunarodnih festivala oglašavanja. Mi kao struka smo mali, ali važan dio gospodarstva. Bez marketinga nije realno za očekivati da će neki proizvod zaživjeti, preživjeti i nastaviti živjeti na tržištu u konkurenciji kakva postoji.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.ANDREA ŠUMANOVAC
Andrea Šumanovac, vlasnica Unexa, neosporna je kraljica oglašavanja. Ta tvrtka za marketing i oglašavanje godišnje uprihodi čak 367 milijuna kuna.
– Ako želite biti uspješna žena, morate izgledati mladoliko, misliti kao muškarac, ponašati se kao gospođa i raditi kao konj – izjavila je svojedobno, a do tog je zaključka, kako je rekla, došla još na početku svoje karijere na sastanku kod starije kolegice. Tada je napomenula i da su za uspjeh presudni – profesionalnost, poznavanje struke i strpljenje. Ideja o osnivanju tvrtke u njoj je dugo sazrijevala, a pokazala se ispravnom jer je vladarica oglašivačkog biznisa. Ostalo je nejasno je li Agrokor obitelji Šumanovac prodao svoj udio u Unexu
Uključite se u raspravu