Ulagači ne traže ideje već odlične poslovne timove

Autor: Ante Pavić , 20. veljača 2014. u 22:00
Beatty će u Zagrebu održati predavanje na temu pitchinga

Anđeo investitor pojašnjava motive takvih investitora.

David Beatty, direktor Golden Seedsa, jedne od najvećih  zajednica "anđela investitora" u SAD-u i svijetu te  te suosnivač tvrtke Proseeder Technology – on-line platforme za financiranje startup projekata i mentor Founders Instututa dolazi održati predavanje u Zagrebu na radionici sa startup poduzetnicima na temu Pitching – dobra poslovna prezentacija u suorganizaciji BICRO-a i Founders Institute Zagreb.

U razgovoru za Poslovni dnevnik, Beatty smatra da startup poduzetnici investitorima moraju predstaviti sposoban tim koji je sposoban pokrenuti posao, što je najbitniji uvjet čak i prije bilo kakve poduzetničke ideje. 

Zašto grupa investitora pozvao sebi anđele? Je li u pitanju neka žudnja za religioznim  identitetom?
To nisu bilo kakvi ulagači, nego investitori u ranoj fazi kompanija. Pojam "anđeo " izvorno dolazi s Broadwaya, gdje je korišten za opisivanje bogatih pojedincaca koji su davali novac za kazališne produkcije. William Wetzel, profesor na Sveučilištu New Hampshire i osnivač Centra za istraživanje venture ulaganja, 1978. godine je završio pionirski studiju o tome kako poduzetnici povećali kapital za osnivanje kompanija u SAD-u, te je u njemu počeo koristiti termin "anđela" kako bi opisao investitore koji su ih podržavali.

Zašto takvi investitori ulažu – zbog profita ili zbog pomaganja zajednici?
Svaki ulagač, po definiciji, traži povrat svojeg ulaganja, u suprotnom se radi o filantropu. To znači da su anđeli ulagači uglavnom uspješni poduzetnici i poslovni ljudi koji žele vratiti zajednici za taj uspjeh  podupiranjem poduzetnika. Postoji mnogo razloga zašto anđeli žele učiniti ono što čine. Netko poput anđela svoju satisfakciju dobija susretom zanimljivih ljudi, bilo jednako uspješnih anđela ili poduzetnika koji obećavaju. Za neke zadovoljstvo pričinja potraga za novim idejama i inovacijama, a za većinu je riječ o zabavi.  

Koje su glavne razlike između europskih i američkih startup poduzetnika?
Vrlo teško je reći , ali ako bih morao odabrati dvije stvari, rekao bih da je jedna razlika u načinu prihvaćanja neuspjeha. U SAD-u je prihvatljivo pasti, naravno pod uvjetom da ste učinili sve što je u vašoj moći da uspijete. U Europi nisu pretjerano željni pomoći ljudima koji nisu uspjeli u prethodnom ulaganju. Druga stvar je okoliš. U New Yorku i San Franciscu svake večeri se održavaju brojni događaji, a u ta dva grada djeluje tisuće tisuće uspješnih poduzetnika koji nude pomoć. 

Što je važnije za startup tvrtku ideja ili novac?
Niti jedno. Važni su tim i njegova sposobnost da stvara posao. 

Kako odabirete najbolje ulaganje, što vas privlači u ulaganje u neku tvrtku?
Ja nisam venture kapitalist, ja sam anđeo investitor. Ključna razlika je da ja ulažem svoj novac, dok klasični venture ulagači ulažu tuđi novac i moraju ulagati u ono što su obećali svojim ulagačima. Ovaj način ulaganja kojega ja radim privukao me jer uživam traditi s kompanijama u ranom stadiju postojanja. 

Na koliko neuspješnih ulaganja dolazi jedno uspješno?
Točni podaci ne postoje. Sve zapravo ovisi o vrsti ulagača s kojim  pričate i u što ulažu. Prema meni dostupnim podacima, kod ulagača s višim rizikom će kompanije u ranoj fazi postojanja imati "izlaznost" od 1,9, do 5,9 posto svojih ulaganja. 

Mislite li da hrvatski startup poduzetnici mogu ponuditi dobre ideje investitorima iz SAD ?
Ulagači ne traže ideje, oni traže odlične ekipe koje mogi stvarati i graditi kompanije.

Komentirajte prvi

New Report

Close