Maloprodaja u prosincu realno pala za 1,1 posto

Autor: Poslovni.hr/Hina , 13. veljača 2014. u 10:55
Thinkstock

U prosincu 2013. u odnosu na prosinac 2012. taj promet, kalendarski prilagođen, realno je pao za 1,2 posto.

Desezonirani promet od trgovine na malo, što su ga ostvarili svi poslovni subjekti koji se bave tom djelatnošću bez obzira na svoju pretežnu djelatnost, u prosincu prošle godine realno je pao u odnosu na na studeni za 1,1 posto, pokazuju podaci Državnog zavoda za statistiku.

U prosincu 2013. u odnosu na prosinac 2012. taj promet, kalendarski prilagođen, realno je pao za 1,2 posto.

Ukupni desezonirani promet svih poslovnih subjekata kojima je trgovina na malo pretežna djelatnost, u prosincu je u odnosu na studeni realno pao za 0,9 posto, a kalendarski prilagođeni podaci pokazuju realni pad od 1,9 posto u odnosu na prosinac 2012. godine.

Gledano po trgovačkim strukama, promet od trgovine na malo ukupno je nominalno u 2013. u odnosu na 2012. godinu povećan za 1,7 posto.

Pritom je promet nominalno povećan najviše u maloprodaji tekstila, odjevnih predmeta, obuće i kožnih proizvoda i to za 12,9 posto te u specijaliziranim prodavaonicama živežnim namirnicama za 12,2 posto. Za pet posto nominalno je porastao promet u ostalim nespecijaliziranim prodavaonicama, a za 2,1 posto u ostaloj trgovini na malo izvan prodavaonica.

Promet u maloprodaji goriva i maziva istovremeno je nominalno porastao za 1,5 posto, a u nespecijaliziranim prodavaonicama pretežno živežnim namirnicama za 1,2 posto. Za jednak je postotak porastao i promet u ljekarnama te prodaji medicinskih, ortopedskih, kozmetičkih i toaletnih proizvoda.

U tri trgovačke struke promet u maloprodaji lani je pao na godišnjoj razini. Tako je maloprodaja motornih vozila i dijelova nominalno pala za 5,2 posto, računala, knjiga, novina i druge robe za 4,6 posto, a audio i video opreme, željezarije, stakla, kućanskih aparata i namještaja za 3,5 posto.

Komentirajte prvi

New Report

Close