Eksplozija potražnje za policama životnog osiguranja

Autor: Božica Babić , 12. veljača 2014. u 22:01
Životna osiguranja unijela su živost na tržište osiguranja/FOTOLIA

Za razliku od životnih osiguranja pala je premija autoosiguranja.

Životna osiguranja u siječnju ove godine unijela su veliku živost unutar hrvatske industrije osiguranja, u međugodišnjem razdoblju ostvarila su rast premije od 9,3 posto, što je učinak nezapamćen unatrag više od deset  godina. Police životnih osiguranja nudi 16 osiguravatelja, njihova ukupna premija u prvom ovogodišnjem mjesecu iznosila je 212,8 milijuna kuna, 18 milijuna kuna više nego u siječnju 2013. 

 

871,7milijuna

kuna premije ostvarili su osiguravatelji u siječnju ove godine

Skok Allianza
Na skupini neživotnih osiguranja premija je bila 658,9 milijuna kuna, manja je 4,8 posto naspram premije iz siječnja prošle godine. Na krilima premije životnih osiguranja konačni rezultat za svih 26 društava na godišnjoj razini zabilježio je minus od 1,8 posto, cijela industrija siječanj 2014. zaključila je sa 871,7 milijuna kuna.Allianz i ove godine ljestvicu na životnim osiguranjima nastavlja držati visoko, uz rast od 31 posto premiju je u godinu dana povećao za 11 milijuna kuna, na 47,2 milijuna. Drugo je Croatia osiguranje gdje je premija na životnim osiguranjima rasla 13,8 posto, na 40,2 milijuna kuna, a treća Uniqa koja je na životnim osiguranjima između dva siječnja ostvarila rast premije od 36,2 posto, na 9,7 milijuna. Preliminarni siječanjski podaci, koje po izvješćima društava objavljuje Hrvatski ured za osiguranje, otkrivaju neke detalje vezane uz obvezna osiguranja motornih vozila koji (ne)očekivano otvaraju dvojbe.

Tržišna utakmica s liberaliziranim cjenicima na autoosiguranjima, odnosno individualno kreiranim policama nije se još ni zahuktala a premija je već počela tonuti. U siječnju ove godine prema lanjskom siječnju manja je za gotovo osam milijuna kuna dok je broj polica ugovorenih na autoosiguranjima veći za 2736 komada. Zbog toga je i cijena pojedinačne prosječne police na autosiguranjima pala sa 1653 kune koliko je iznosila u siječnju 2013. na 1558 kuna što je obračun za siječanj ove godine. I direktor HUO-a Hrvoje Pauković upozorava da liberalizacija zapravo još nije ni počela budući da je nudi tek manja skupina društava, a premija je već počela padati.

Oprezan pristup
U siječnju je, iznosi Pauković, prodano više svega 266 novih osobnih vozila nego u istom mjesecu prethodne godine dok se ostalo povećanje ugovorenog broja polica, radi pojačanog nadzora policije, vjerojatno odnosi na neosigurana vozila. Rast u broju polica, smatra Pauković, i nije toliko značajan, više ga zabrinjava pad premije što je posljedica tržišne utakmice koja ne traje niti pola godine i cjenika koji neka društva primjenju.Cjelovitija pak slika, što je ovoj industriji donijelo rušenje cijene prosječne police kroz liberalizaciju autoosiguranja, mogla bi se vidjeti već u ožujku, nakon prvog kvartalnog obračuna premije. Neki sudionici tržišta strahuju da bi se moglo reprizirati negativno iskustvo koje je svojedobno donijelo nelojalno nadmetanje osiguravatelja u ponudi nezasluženih visokih bonusa kod obveznih autoosiguranja kojemu je svrha bilo međusobno preotimanje klijenata.

Komentirajte prvi

New Report

Close