U Hrvatskoj postoji niz uspješnih tvrtki koje se bave proizvodnjom dijelova za autoindustriju.
Većina susjednih zemalja ima pogone u kojima se sklapaju automobili. U našoj zemlji toga nema. Zašto? To je kompleksni problem koji se ne može sažeti u jedan ili dva razloga. Potrebna je tradicija, infrastruktura te svekoliko okruženje koje će poticati takvu industriju.
Kakva je trenutno situacija s hrvatskim proizvođačima autodijelova?
Mi smo udruženi u klaster i mogu reći da svatko od nas tko kvalitetno radi ima posla koliko god može odraditi. Tvrtke iz ovog sektora ne stoje loše, ali je problem što nas je jako malo u tome. Potrebne su značajne investicije kako bi ojačali.
Smatrate li da autoindustrija može u narednom razdoblju igrati značajniju ulogu u hrvatskom gospodarstvu?
Treba sjesti i okupiti sve glave koje mogu nešto reći i pomoći u ovom sektoru. To nisu stvari koje se mogu planirati ili odraditi ad hoc za nekoliko mjeseci ili godinu-dvije. Nama je potrebna strategija za duže razdoblje od 10 godina i više koja će urediti čitavi sustav – od odnosa države i lokalnih jedinica, porezne politke, investicijskog okruženja, kreditiranja, distribucije i svega ostaloga što jedan tako veliki sustav traži. Ovdje nema lakih ni brzih rješenja koja bi dala rezultate "preko noći".
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Hrvacka vlada poslove auto industrije u “poštenoj” pretvorbi dala je podobnima.
Uključite se u raspravu