Zadovoljan zaposlenik = produktivan zaposlenik?

Autor: Poslodavac Partner , 04. veljača 2014. u 11:08
Press foto

Sjetite se nekog kolege ili kolegice s posla. Dođe na posao u 9, pije kavu do 10, prelista novine, odgovori na par mailova, prevrne par papira, ide na ručak u 12,

Sjetite se nekog kolege ili kolegice s posla. Dođe na posao u 9, pije kavu do 10, prelista novine, odgovori na par mailova, prevrne par papira, ide na ručak u 12, vraća se u 13-14, pije kavu, prevrne još par papira, eventualno se pojavi na nekom internom sastanku, odlazi s posla u 17.00. Je li ta osoba zadovoljna na poslu? Mogla bi biti. Je li produktivna? Ne.

Primjer gore je naravno ekstrem ali postavlja pitanje tko je u stvari zadovoljan zaposlenik i je li to dovoljno da bude produktivan na poslu. Cilj svake organizacije je rasti i ostvarivati poslovne rezultate i posljednjih godine sve više raste svijest da je važno imati motivirane zaposlenika kako bi se to ostvarilo. No ljudska motivacija je puno složenija od samog koncepta zadovoljstva što čini posao menadžera i odjela ljudskih resursa izazovnim.

Kako bi se naglasila razlika između zadovoljnog i motiviranog i produktivnog zaposlenika uveden je koncept employee engagement ili kako se često kod nas prevodi angažiranost zaposlenika. Angažiranost zaposlenika se definira kao posvećenost zaposlenika ulaganju dodatnog napora kako bi ostvarili višu razinu učinka. Prevedeno, to je onaj osjećaj kad vam je posao ili neki projekt totalno super i toliko ste zaneseni da vam vrijeme leti i stalno razmišljate kako da to što radite bude još bolje. Ono što radite doživljavate kao svoje i imate osjećaj ponosa što se time bavite. A iz tog osjećaja proizlazi da ćete zapeti, ostati dulje ako treba, dati sve od sebe da to bude najbolje moguće, svojim prijateljima pričati kako vam je super to što radimo i ostati u organizaciji u kojoj imate taj osjećaj. Zvuči puno drugačije od kolege/kolegice na početku članka, zar ne?

Taj osjećaj zanosa je jako dobar, kako za zaposlenika, tako i za poslodavca. Kako ga onda postići?

Istraživanje tvrtke SELECTIO pokazalo je da sljedeći faktori najviše doprinose angažiranosti zaposlenika:

Vodstvo organizacije s jasnom vizijom

Ako imamo vođu koji ima jasnu viziju gdje idemo, tu viziju stavlja u širi kontekst u kom naše djelovanje kao organizacije doprinosi da ovaj svijet bude malo bolji i pri tom je otvoren/a u komunikaciji prema nama i jasno nam šalje poruku da smo svi mi jako važni u ostvarenju te vizije, tko ga/ju ne bi pratio. Većina ljudi želi ne samo raditi da zaradi, već da to što radi ima smisla, a dobro vodstvo je ključno u kreiranju smisla i perspektive.

Dijeljenje zajedničkih vrijednosti

Na tragu osjećaja da mi svi skupa radimo za neki viši cilj je i dijeljenja osjećaja da svi imamo set vrijednosti u organizaciji prema kojima se rukovodimo. To nam omogućuje da  ne samo radimo na nečemu što je vrijedno već da to radimo na način koji je u skladu s našim vrijednosti, odnosno da to radimo na „pravi“ način.

Timski duh

Dobri odnosi s kolegama koji dijele iste vrijednosti, spremni su kao i mi posvetiti se zajedničkom cilju, kojima vjerujemo i s kojima se dobro osjećamo su neophodni preduvjet angažiranosti. Svi smo zajedno u tome, bez toga nema ostvarenja zajedničkog cilja.

Mogućnost razvoja

Ljudi su bića navike i imaju potrebu razvijati se. Što god zanimljivo radili, ako neko vrijeme u tome stagniramo, počet će nam biti dosadno. Posao koji obavljamo pored smisla treba biti i poticajan, gurati nas da se razvijamo. Dodatno nam i organizacija treba omogućiti da razvijamo vidike i vještine i poticati nas na rast, od samog sustava do nadređene osobe.

Sustav koji uvažava zaposlenike

Sve procedure i pravila koja vrijede u organizaciji trebaju slati jadnu poruku da su svi zaposlenici jednako važni za ostvarenje cilja i da ih se želi uključiti. To znači imati protočne kanale komunikacije gdje poruka može ići u oba smjera, razvijati stil rukovođenja u kom su voditelji otvoreni za prijedloge zaposlenika i uvažavaju ih kao osobe, redovito davati povratne informacije zaposlenicima i pohvaljivati ih za dobro obavljen posao, postavljati jasne ciljeve koji proizlaze iz zajedničke strategije, postaviti transparentan sustav nagrađivanja i napredovanja i sl.

Ukoliko želite u svojoj organizaciji provjeriti kolika je angažiranost vaših zaposlenika i postaviti sustav kroz koji ćete osigurati uvjete da bi Vaši zaposlenici bili i ostali angažirani, obratite nam se na kontakt@selectio.hr.

Komentirajte prvi

New Report

Close