Svaki treći laptop barem jednom će završiti na servisiranju

Autor: Bernard Ivezić , 04. veljača 2014. u 19:00
Popravljanje laptopa unosnije je od njihove prodaje/FOTOLIA

Većini laptopa garancija istekne već nakon godinu dana i u pravilu ne pokriva nekoliko najčešćih kvarova.

Dok prodavačima računala zbog krize ide sve teže, serviseri računala posluju sve bolje.

 

54posto

računala u kućanstvima u Hrvatskoj su laptopi

Istraživanje koje je u Hrvatskoj provela tvrtka Tvornica istraživanja za Toshibu otkriva da trećina laptopa, odnosno njih 28 posto, završi barem jednom na servisu. Nadalje, većini laptopa garancija istekne već nakon godinu dana, a garancije u pravilu ne pokrivaju najčešće kvarove laptopa.Igor Križevan, direktor Tvornice istraživanja kaže da je zbog toga došlo do procvata posla za servisere."Naše istraživanje je pokazalo da je više od 152 tisuće prijenosnika imalo neku grešku zbog koje je završilo na servisu. Ti servisi rade odličan posao s obzirom da se tek deset posto korisnika žali na njihovu uslugu", kaže Križevan.

Velika konkurencija
Točne podatke o broju servisa laptopa, kao i ostalih vrsta računala među koja se danas ubrajaju i tableti i pametni mobiteli, nismo uspjeli pronaći. Među njima su veći igrači poput MR Servisa, Mobis – Electronic servisnog centra, Linksova servisa, MMM Agramservisa i Zel-Cos servisa, ali na tom je tržištu značajan prostor ostavljen i za nešto manje igrače kao što je tvrtka Diskovni sustavi. Ivan Repe, direktor Diskovnih sustava kaže da je ponuda vrlo velika- od onih koji nude usluge servisa preko oglasnika i raznih hitnih PC servisa pa do velikih servisnih centara koji nude čak i uslugu servisa direktno na vrata.

"Dvije trećina posla čine nam popravci za koje su krivi sami korisnici- zaliju laptop kavom, razbiju ga ili njime nestručno rukuju, dok ostatak dolazi jer laptopi više nisu jednako kvalitetni kao prije", kaže Repe.Pojašnjava da se danas u trgovačkim centrima prodaju laptopi za nešto više od dvije tisuće kuna s garancijom od godine dana. Navodi da od takvih uređaja korisnici ne mogu očekivati da će raditi i izdržati radne uvjete jednako kao i dvostruko skuplji modeli. "To je kao kada kupite vrlo jeftin novi automobil s kratkom garancijom. Marka može biti koja hoćete, ali kvaliteta će biti sukladna cijeni", pojašnjava Repe.

Ključne performanse
Križevan iz Tvornice istraživanja kaže da dodatni poticaj razvoju tržišta usluga servisa daje kriza, odnosno pad prodaje računala. Prema podacima Državnog zavoda za statistiku u kućanstvima se trenutačno koristi više od milijun računala što ovaj uređaj čini jednim od najraširenijih kućanskih aparata.Križevan navodi da je od toga 54 posto laptopa, odnosno da se prema njihovoj procjeni u Hrvatskoj aktivno koristi 540 tisuća laptopa i da taj broj kontinuirano raste na uštrb stolnih računala. Unatoč tome, kaže Križevan, korisnici u praksi preferiraju performanse nad garancijom. "Iako 92 posto korisnika laptopa tvrdi da im je garancija bitna samo je 16 posto korisnika spremno platiti dodatno jamstvo, a samo 22 posto će se odreći performansi u korist jače garancije", zaključuje Križevan.

Komentirajte prvi

New Report

Close