Raspoloženje njemačkih potrošača na najvišoj razini od kolovoza 2007.

Autor: Poslovni.hr/Hina , 29. siječanj 2014. u 12:27
Thinkstock

Rapoloženje njemačkih potrošača neočekivano se poboljšalo na pragu veljače, dosegnuvši najvišu razinu od kolovoza 2007.

Rapoloženje njemačkih potrošača neočekivano se poboljšalo na pragu veljače, dosegnuvši najvišu razinu od kolovoza 2007. zahvaljujući pojačanom optimizmu vezano za izglede najvećeg europskog gospodarstva i niskim kamatama koje potiču potrošnju.

Grupa za istraživanje tržišta GfK objavila je u srijedu da je njezin pokazatelj raspoloženja potrošača, utemeljen na anketi u kojoj je sudjelovalo oko 2.000 građana, porastao na pragu veljače za 0,5 bodova, na 8,2 boda.

Ujedno je revidirana njegova vrijednost za siječanj, na 7,7 bodova.

"Bilo je vidljivo već na početku godine da će potrošnja ponovno dati značajan doprinos ukupnom gospodarskom rastu u 2014.", rekao je analitičar GfK-a Rolf Buerkl u priopćenju.

U 2013. osobna je potrošnja u Njemačkoj porasla 0,9 posto, više nego dvostruko brže od rasta bruto domaćeg proizvoda koji je iznosio 0,4 posto.

U nedavnom intervjuu za Reuters Buerkl je rekao da GfK očekuje ubrzavanje osobne potrošnje u ovoj godini.

Njemačko je gospodarstvo inače tradicionalno orijentirano na izvoz i našlo se pod pritiskom zbog pretjeranog oslanjanja na vanjsku trgovinu na račun ostalih zemalja eurozone, te zbog preslabog poticanja domaće potražnje.

Zahvaljujući niskim kamatama i poboljšanim gospodarskim izgledima peti mjesec zaredom, Nijemci sada pokazuju veću sklonost potrošnji dok štednja pada u drugi plan.

"Čini se da je štednja u zadnje vrijeme postala manje privlačna za potrošače", napominje Buerkl.

"Sve više potrošača odlučuje trošiti novac umjesto da ga stavi u banku."

Očekivanja vezana za dohodak porasla su u međuvremenu na najvišu razinu u 13 godina.

Komentirajte prvi

New Report

Close