Prvi električni automobil konstruiran je još 1898., a njegov tvorac bio je otac danas popularnog sportskog automobila Ferdinand Porsche, piše u utorak njemački list Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ), koji je otkrio da to vozilo još uvijek postoji i da radi.
Već je prije bilo poznato da je Porsche, konstruktor danas popularnog istoimenog automobila i još popularnijeg Volkswagena, eksperimentirao s električnim pogonom, a nedavno je, piše FAZ, otkriven taj prvi električni automobil koji još uvijek radi. Wolfgang Porsche, unuk Ferdinanda Porschea i predsjednik nadzornog odbora dioničkog društva Porsche, dobio je prošle godine ponudu da kupi prvi model električnog automobila koji je konstruirao njegov djed. Vozilo je sad ponovno u posjedu obitelji Porsche i bit će izloženo u Porscheovu muzeju u Stuttgartu. Prodavatelj je želio ostati anoniman, a kad je elektromotor priključen na bateriju pokazalo se da još uvijek radi.
Preciznosti radi, automobil nije marke Porsche, nego Egger-Lohner, ali je nesumnjivo riječ o konstrukciji Ferdinanda Porschea dok je kao student radio za tu austrijsku tvrtku prije nego što se osamostalio i napravio karijeru u Njemačkoj. Na upravljaču automobila, kad je pronađen, visjela je ceduljica s ručno ispisanom bilješkom Ferdinanda Porschea, a na samom vozilu na nekoliko je mjesta ugraviran znak „P1“, što predstavlja njegov autorski potpis.
Egger-Lohner je marka nastala suradnjom Bele Eggera, vlasnika poduzeća preteče bečke elektroprivrede i poznatog bečkog proizvođača kočija Jacoba Lohnera. Dvojica poduzetnika razmišljala su o prednostima i nedostatcima električnih automobila i onih na fosilna goriva i u njihovim je planovima neko vrijeme prednost imao električni automobil. Mladi Porsche surađivao je na prvom modelu, koji nije nikada izgrađen, a nakon toga je sam konstruirao vlastiti model, koji se pod nazivom „Egger-Lohner C.2“ u lipnju 1898. pojavio na bečkim ulicama, a neslužbeno je nosio naziv „P1“ po svome konstruktoru.
Porsche je konstruirao i motor od tri konjske snage težak 130 kilograma, koji je visio na stražnjoj osovini. Olovne baterije, teške 500 kilograma omogućavale su doseg automobila od 80 kilometara pri prosječnoj brzini od 25 kilometara na sat. Vozilo teži 1,35 tona, a dugačko je 2,55 metara.
FAZ podsjeća da je Porsche sa svojim električnim automobilom 1899. sudjelovao na utrci u Berlinu i pobijedio, vozeći se prosječnom brzinom od 25,8 km/h.
Porsche je 1900. za istog proizvođača konstruirao prvi automobil na hibridni pogon, kombinaciju električne struje i benzina, koji je dvije godine kasnije čak serijski proizvođen, 95 godina prije suvremenog hibridnog pogona.
U međuvremenu su proizvođači odustali od električne energije kao pogonskog goriva, a Porsche je prešao k Daimleru u Njemačku, da bi kasnije po nalogu Hitlerove vlasti konstruirao prvi Volkswagen i osnovao tvornicu koju danas vodi njegov unuk Ferdinand Piech. Ferdinand Porsche konstruirao je 1949. prvi automobil koji nosi njegovo ime.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.U naslovu tvrdite kako je prvi elektični automobil Porsche a u tekstu napišete: automobil nije marke Porsche, nego Egger-Lohner!!!!!!!
Isto tako u članku tvrdite ‘Prvi električni automobil konstruiran je još 1898., a njegov tvorac bio je otac danas popularnog sportskog automobila Ferdinand Porsche’
a dovoljno je posjetiti wikipediju http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_the_electric_vehicle i
prvo električno vozilo ikad je: An early electric-powered two-wheel cycle was put on display at the 1867 World Exposition in Paris by the Austrian inventor Franz Kravogl, but it was regarded as a curiosity and couldn’t drive reliably in the street’
Ako se ne gledaju električni prototipovi koji nisu mogli voziti, već samo prava serijska proizvodnja wikipedija kaže:
English inventor Thomas Parker, who was responsible for innovations such as electrifying the London Underground, overhead tramways in Liverpool and Birmingham, and the smokeless fuel coalite, built the first practical production electric car in London in 1884′
odnosno
‘The first electric car in Germany was built by the engineer Andreas Flocken in 1888.’
dakle izvor iz Njemačke krivo piše, HINA prenosi, a vi objavili krive podatke i krivo napislai u naslovu smai se dematiravši u tekstu, dakle i novinar (ako ga u ovom slučaju i ima) i urednik palac dolje zbog neprofesionalnosti
Uključite se u raspravu