Kinezi nude Peugeotu posljednju šansu za preživljavanje krize

Autor: Ante Pavić , 23. siječanj 2014. u 22:01
U spašavanje tvrtke će se uključiti i francuska država

Plan spašavanja predviđa tri milijarde eura investicija, a ulasku kineskog kapitala protive se mnogi tradicionalisti u Francuskoj.

Kineska državna tvrtka Dongfeng mogla bi spasiti francuski automobilski ponos PSA Peugeot Citroen, piše Deutsche Welle.

Upravni odbor drugog po veličini europskog proizvođača automobila dao je zeleno svjetlo investiciji s Dalekog istoka, što se najmanje svidjelo obitelji Peugeot jer će na taj način izgubiti utjecaj u tvrtki koju su osnovali. Zasad ova obitelj posjeduje 25 posto dionica i 38 posto glasova u Upravnom odboru, ali bi taj utjecaj nakon ulaska Kineza mogao značajno pasti. Osim kineske tvrtke, financijsku injekciju planira dati i država. Plan spašavanja kompanije predviđa tri milijarde eura novih investicija, a ulasku kineskog kapitala protive se i mnogi tradicionalisti u Francuskoj koji smatraju da Peugeot mora ostati francuska kompanija. Francuski mediji su s rezervom reagirali na financijsku injekciju s Dalekog istoka.

Tako konzervativni Le Figaro govori o "neželjenom scenariju" koji je, međutim, nužan ukoliko se želi preživljavanje ovog koncerna. Francuski ministar gospodarstva Pierre Moscovici pokušao je umiriti tvrdnjom da će država učiniti sve da Peugeot ostane francuska kompanija. "Država će skrbiti da PSA ostane čvrsto u Francuskoj", izjavio je Moscovici, čemu još uvijek ne vjeruje glava obitelji Thierry Peugeot. On je, navodno, ipak pristao na ulazak velikog kineskog kapitala pod uvjetom da glavnu riječ u Upravnom odboru preuzme jedna "neutralna" osoba, a trenutno se najviše priča o bivšem šefu Airbusa Louisu Galloisu. Thierry Peugeot, međutim, i nema izbora jer PSA bez kineskog kapitala nema šanse za preživljavanje. Samo prošle godine PSA je, prema nekim procjenama, izgubio preko 1,5 milijardu eura zbog smanjene potražnje za automobilima na europskom tržištu.

Komentirajte prvi

New Report

Close