Ulaskom Hrvatske u Europsku uniju, hrvatski proizvođači namještaja dobili su priliku svoje proizvode plasirati na tržište s potencijalom od 500 milijuna kupaca. Iako su i prije 1. srpnja 2013. bili konkurentni u EU, sada su, uz priliku da puno lakše prodaju svoje proizvode na zajedničkom tržištu, dobili priliku konkurirati i na nizu javnih i privatnih natječaja.
Priča o hrvatskom namještaju priča je o industriji koja je možda puno poznatija u europskim, nego u domaćim okvirima. Primjerice, zahvaljujući brojnoj hrvatskoj dijaspori u Njemačkoj koja je odigrala veliku ulogu u promociji hrvatskih proizvoda, ali i upornosti drvoprerađivača, Hrvatska se pozicionirala kao jedan od najvažnijih dobavljača njemačkim partnerima. Ovih se dana 12 hrvatskih proizvođača namještaja predstavilo i na sajmu namještaja u Kölnu, što pokazuje da su napori da se hrvatska industrija namještaja što kvalitetnije pozicionira u EU konačno donijeli i rezultat. Usprkos krizi i poteškoćama, dio domaćih proizvođača namještaja ustrajno je u ideji da kroz dizajn i inovativnost ostvaruje dodanu vrijednost proizvoda kroz korištenje kreativnih potencijala dizajnera.
Koliko je za hrvatsko gospodarstvo važna ova industrijska grana govore i podaci o ukupnoj robnoj razmjeni drvnih proizvoda i namještaja za prvih osam mjeseci prošle godine. Izvezli smo drvnih proizvoda i namještaja za 626 milijuna dolara, a uvezli iste robe za 309 milijuna dolara. Time je drvna industrija i nadalje ostala najveći neto izvoznik u Hrvatskoj. No, ova se industrija još uvijek susreće s mnogim problemima koji joj onemogućavaju da postane uspješnija. Nameće se pitanje koliko je hrvatski proizvod, kada ja o namještaju riječ, konkurentan u krizi i to ne samo kvalitetom, koja je nerijetko bolja od europskog prosjeka, već i dizajnom i izgledom koji je uvelike presudan pri odabiru namještaja od strane kupca. Naravno, uz porezna i ostala opterećenja nametnuta od strane države, kao i visoku cijenu rada, ostaje upitna i konkurentnost u okruženju gdje druge države, poput Italije ili Skandinavskih zemalja, aktivno podržavaju svoje proizvođače.
Kako bi proizvođači, dizajneri, ali i zakonodavci zajedno došli do mogućih rješenja problema, Poslovni dnevnik 28. siječnja organizira konferenciju "Priča o hrvatskom namještaju". Uz ministra poljoprivrede, Tihomira Jakovinu, ključne odgovore na pitanja važna za drvoprerađivačku industriju na konferenciji će pokušati dati i predstavnici udruge proizvođača namještaja pri HGK, predstavnici Hrvatskog drvnog klastera, Hrvatskih šuma, proizvođača namještaja, dizajneri s iskustvom u dizajniranju namještaja te konzultanti za europske fondove.
Više o konferenciji doznajte ovdje.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Dobro je da naši Carinici nisu bili na tom sajmu u Njemačkoj [emo_zloban]
Ako već sam ministar nije iz nacionalne manjine onda je poželjno da je supruga…partija naročito cijeni takve kadrove pogotovo ako Su još i nesposobni…onda Su jače odani partiji.
propali poljoapotekar nakon dvije godine na državnim jaslama živi kao sveta krava, bez da je dao "ijednu litru mlijeka", zar se to može smatrati neuspjehom ?
čovjek je najuspješniji ministar do sada, došao je Tiho i ušao u legendu
Niste shvatili koji je bio njegov zadatak: njegov zadatak je bio lansirati svoju suprugu srpkinju u visoku politiku. Zadatak odrađen. Srboslavija napreduje.
Jakovina, HGK, Hrvatske šume – gl.up, gl.uplji, štetočina, lopovluk, reket ….. nastavi niz! Koja spr.dnja! [emo_smijeh][emo_smijeh][emo_smijeh]
Uključite se u raspravu