Da bi Hrvatska smanjila broj nezaposlenih, osobito mladih ljudi, trebalo bi ubuduće povećati upisne kvote i školovati više studenata na polju matematike, elektrotehnike, strojarstva i računarstva, medicinskih znanosti i farmacije, logopedije, anglistike i germanistike…, a smanjiti broj studenata iz ekonomije i prava. Što se srednjoškolskog obrazovanja tiče u strukovne bi škole trebalo upisivati više slastičara, kuhara, konobara, mesara, pekara, tesara, zidara, a u četverogodišnje strukovne programe više farmaceutskih tehničara. A trebalo bi smanjiti broj školovanih hotelsko-ugostiteljskih tehničara, ekonomista, upravnih referenata, prodavača, frizera, automehaničara itd.
Dugoročno rastući sektori pri školovanju i zapošljavanju bit će tzv. 'bijeli' poslovi koji se odnose na zdravstvo, skrb i druge socijalne usluge te 'zeleni' poslovi koji su vezani uz okoliš, energetsku učinkovitost i nošenje s klimatskim promjenama. Sve ovo kao vrlo ozbiljne upute i apel ravnateljima srednjih škola, dekanima učilišta, veleučilišta i sveučilišta poručili su ministar znanosti obrazovanja i sporta Željko Jovanović i ministar rada i mirovinskog sustava Mirando Mrsić na konferencije za novinare čija je tema bila Povezivanje obrazovanja i potreba tržišta rada.
A ove su preporuke temeljene na podacima i analizi koju je pripremio Hrvatski zavod za zapošljavanje koji je u iscrpnom pregledu naveo koja su sve zanimanja deficitarna po županijama i većim gradovima. Pritom je ministar Jovanović poručivši kazao:
– Ako želimo biti konkurentni na tržištu rada EU i smanjiti nezaposlenost mladih potrebno je odrediti koja nam znanja i kompetencije nedostaju. Zato je obrazovanje koje završava zapošljavanjem jedino smisleno i jedino to može smanjiti nezaposlenost mladih. kako je to naš cilj obrazovanje i stipendiranje bez plana sada je prošlost. Zato ove podatke koji su izneseni posebno dobro trebaju proanalizirati i shvatiti ravnatelji škola i dekani fakulteta koji su na čelu onim obrazovnim institucijama s deficitarnim zanimanjima – kazao je Jovanović dodavši da je dobar fakultet onaj za koji postoji velik interes. Studenti u njemu u najkraćem roku završe studij i potom odmah nađu posao.
Pritom je Jovanović naglasio i to da se odsada veće pažnja mora posvećivati učenicima i studentima koje se obrazuje te da škole ne mogu više biti primarna mjesta za zapošljavanje tehnološkog viška. Jer su se, kako je kazao, upisne kvote u školama formirale prema broju zaposlenih.
– Odgovorno tvrdim da nijedna odluka ministarstva nema za cilj štednju nego obrazovanje – naglasio je Jovanović dodavši i to da će svi oni koji budu povećali upisne kvote za deficitarna zanimanja dobiti i dodatna financijska sredstva.
Ministar Mrsić je pak naglasio kako će ove godine iz sredstava EU i domaćih sredstava ukupno u mjere aktivne politike zapošljavanja biti uloženo između 900 tisuća i jedne milijarde kuna što je najviše u povijesti Hrvatske da se toliko novca daje za zapošljavanje.
Pritom je ministar kazao još i to da je prošle godine zaposleno 217 tisuća ljudi te je time premašen prijašnji rekord kada se u jednoj godini zaposlilo 200 tisuća ljudi. Mrsić je i posebno istaknuo da je zabrinjavajuć podatak da je među nezaposlenim mladima između 15 i 24 godine 80 posto onih koji su završili razne strukovne škole.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.The art of medicine consists of amusing the patient while nature cures the disease. ― Voltaire
He’s the best physician that knows the worthlessness of the most medicines. -Benjamin Franklin
Imas previsoko misljenje o sebi ako smatras da si na visoj evolucijskoj razini od bilo koga a pogotovo od gore citiranih.
Mislim da liječnicima nije mjesto u politici i gospodarstvu jer je to jedna izuzetno humana znanstvena grana s kroničnim nedostatkom liječnika u bolnicama. Radi toga se ne može organizirati poslijepodnevna smjena jer kod nas nema dovoljan broj liječnika.
Sudij medicine je vrlo skup studij s stjecanjem znanja iz pdručja medicine i anatomije čovjeka.
Nikada niti jedan lijecnik nikada nije i nece izlijeciti covjeka. Svrha lijecnika je samo privremeno ublazavanje simptoma "bolesti" kojih ionako ne bi ni bilo da se ljudi ponasaju odgovorno prema vlastitom zdravlju. Prema tome, ne vidim sta je u humano u toj "znanstvenoj grani" ili po cemu bi ta "znanstvena grana" bila humanija od bilo koje druge grane.
[/quote]
Kad bi glupost uzdizala ti bi bio golub. Pored tvog imena je znak dječjih kolica. Ova tvoja izjava je daleko nižoj razini od tog znaka tj. treba ti podosta evolucije da shvatiš što medicina jest. Kao i tvoja izjava tako je sve u HRV, ono što je svima drugima nenormalno to je u HRV normalno.
Moj prijedlog je STRUKOVNE ŠKOLE- PRIVATIZIRATI / dati u najam zgrade
s pratećom opremom- i napraviti kalkulaciju školovanja- eventualno
s državne strane PARTICIPIRATI nekom sitnicom…
STRUKOVNE ŠKOLE npr. financirale bi se iz sredstava KOMPANIJA koje imaju
potrebe za tim kadrovima – i to po strukama …
na način O B A V E Z N O G IZDVAJANJA SREDSTANA -ALI – NE- NA TERET KOMPANIJA- NEGO IZ SADAŠNJE DOBITI koja se uplaćuje u Proračun- nek se država odrekne 2-3 % prihoda u tu svrhu! tj.iz dobiti KLASTERA / prema Županijama……gdje se nalaze STRUKOVNE ŠKOLE !
NPR: VDKT treba 20 zidara ..neće dati STIPENDIJU . tj. ne tako
da djeci i roditeljima daje novce – NEGO NEK SE IZ DOBITI / ili olakšice / plati trošak PROFESORA- MAJSTORa STRUKA- da djecu nauČe ZANATIMA, uređajima, i ekonomiji strukovnog rada……..
NPR: BELJE – nek uplate za strukovno školstvo , i na to plaćanje nek
im država da OLAKŠICU
NPR: ……..TEKSTIL…..i sl…….
Tako objedinjeN NOVAC – producirat će tražena zanimanja, s obavezom godišnjeg rada pri kompanijama koje su financirale obrazovanje, proporcionalno učešću i broju pripadajućeg usavršenog kadra….. nakon toga,
majstori zanata su slobodni za slobodno tržište rada……….
To znači- unutar doprinosa za školstvo- formirati STRUKOVNA POTREBNA
ZANIMANJA – i dodijeliti im prioritetni status u financiranju….
Evo, mi bismo isto plaćali neki postotak na poreznoj prijavi- za obrazovanje
kadrova u budućnosti, da ih imamo.sigurno……..ali, to je u državi TAKAV KAOS, da svatko vuče na svoju stranu, a potiče se i nagrađuje nerad i bezvezna
zanimanja bez budućnosti…a uplaćeni novac u Proračun je bio sustavno
pljačkan …bez reda….
Plan 21 iz 2011: Zemlja znanja
Mrsić 2014: ‘trebalo upisivati više slastičara, kuhara, konobara, mesara, pekara, tesara, zidara’
Uključite se u raspravu