Pokrenuli smo Poslovni uzlet kako bismo promovirali zdravi poduzetnički duh

Autor: Majda Žujo , 08. siječanj 2014. u 10:46
Andrea Borošić, direktorica Poslovnog dnevnika

Direktorica Poslovnog dnevnika govori o projektu čiji je cilj potaknuti brži rast malog i srednjeg poduzetništva.

Kako bi predstavio uspješne male i srednje poduzetnike te im omogućio alate za još bolji uspjeh Poslovni dnevnik je odlučio pokrenuti projekt Poslovni uzlet.

Osnovni cilj projekta je javnost upoznati s uspješnim malim i srednjim poduzećima u Hrvatskoj koja su proteklih pet godina ostvarila rast prihoda, broja zaposlenih kao i ocjene boniteta te ispričati njihove poduzetničke priče. U sklopu Poslovnog uzleta birat će se 500 najuspješnijih poduzetnika koji su rasli u izazovnim tržišnim okolnostima. Projekt traje cijelu godinu, a osim medijskog praćenja, u sklopu njega će se održati dvije regionalne te završna nacionalna manifestacija na kojoj će se proglasiti tri najbolja poduzetnika. Više o projektu govori Andrea Borošić, direktorica Poslovnog dnevnika.

Kako je došlo do ideje da pokrenete projekt Poslovni uzlet?
Mala i srednja poduzeća jedan su od najvažnijih pokretača gospodarskog rasta i razvoja u Hrvatskoj. Ako uzmemo u obzir da su male i srednje poduzetničke organizacije zaslužne za 40 posto ukupnog izvoza realnog sektora i da zapošljavaju više od 65 posto svih zaposlenih, bilo je jasno da Poslovni dnevnik, kao poslovne novine koje se na dnevnoj osnovi bave gospodarskim prilikama u Hrvatskoj, treba i mora usmjeriti svoju pažnju prema tom sektoru. I to ne samo na način da o njemu informira javnost, redovito pišući o uspješnim malim i srednjim poduzetnicima, odnosno promovirajući njihove uspješne poslovne priče i osvještavajući javnost o tome koliko je taj sektor bitan, već da napravi i korak dalje te zajedno s partnerima-istomišljenicima takvim poduzetnicima pruži korisne alate i omogući dodatnu ciljanu edukaciju koja je preduvjet daljnjeg rasta, razvoja i opstanka na tržištu.

Zašto baš "uzlet"?
Nismo bili svjesni kako je teško smisliti adekvatno ime projektu, a da ne bude predugačko, da se lako pamti, da je zvučno, a da ukratko prenese ideju onog što je zapravo bit projekta, onog što ovim projektom želimo postići, a to je još brži i dinamičniji rast i razvoj segmenta malog i srednjeg poduzetništva. Iz tog razloga riječ "uzlet" činila nam se kao najprimjerenija.

Koji je primarni cilj projekta?
Kroz ovaj cjelogodišnji projekt želimo predstaviti mala i srednja poduzeća koja su od 2009. do 2013. uspješno poslovala te unatoč izazovnim tržišnim prilikama ostvarila rast poslovnih prihoda, broja zaposlenih i ocjene boniteta. Definirat ćemo 500 najuspješnijih na nivou Hrvatske te uz pomoć partnera – Hrvatskog Telekoma, Privredne banke Zagreb, Gebrüder Weissa, Croatia osiguranja, Hrvatske udruge poslodavaca, INA-e, ORYX rent a cara, Algebre, Cotruglija i Bisnodea – pružiti im potrebne alate i edukacije da postanu još bolji i uspješniji.

Kako se netko može naći među 500 najuspješnijih? Koji su kriteriji?
S našim stručnim partnerom, tvrtkom Bisnode, definirali smo da ćemo poduzetnike odabirati i ocjenjivati prema jednom od najpoznatijih modela za mjerenje i upravljanje poslovnom izvrsnošću. Riječ je o EFQM modelu koji definira izvrsnost kao idealnu kombinaciju efektivnosti i efikasnosti. U obzir se uzima devet kriterija, od kojih se pet odnosi na osposobljavanje tvrtke za postizanje rezultata, a četiri kriterija ukazuju na rezultate kad je riječ o kupcima, zaposlenicima, društvu i ključnim performansama. Uz analitičke pokazatelje uspješnosti, poduzeća ćemo aktivno predstavljati i kroz njihove poslovne priče – hrvatska javnost treba takve primjere, puno je tu pozitive koju želimo gurnuti u prvi plan.

S obzirom na neravnomjernu razvijenost zemlje, može li se dogoditi da tih 500 bude iz najrazvijenijih područja?
Ne, upravo smo zato Hrvatsku podijelili u pet regija – Istočnu Hrvatsku, Središnju i sjeverozapadnu Hrvatsku, Grad Zagreb, Istru, Primorje i Gorsku Hrvatsku te Južnu Hrvatsku. U svakoj od regija odabrat ćemo stotinu najuspješnijih prema već spomenutom principu, kako nam se ne bi dogodilo da među najuspješnijim poduzetnicima imamo samo one iz najrazvijenijih područja. Osim toga, u sklopu projekta ćemo detaljno predstaviti i specifičnosti svake od regija te analizirati stanje segmenta malog i srednjeg poduzetništva u svakoj pojedinoj županiji, projektima koji se sprovode na nivou županija s ciljem poticanja malog i srednjeg poduzetništva. Cilj nam je dubinski analizirati situaciju, istražiti potencijale te skrenuti pozornost javnosti na njih. Također, želimo detaljnije informirati javnost o već pokrenutim akcijama i procesima na lokalnim razinama o kojima šira javnost ne zna dovoljno, a ujedno predstaviti što više poduzetnika po svim regijama, proširiti svijest o njihovim poslovnim uspjesima te tako potaknuti i druge koji razmišljaju da se otisnu u poduzetničke vode.

Osim analize poslovanja tvrtki i njihova predstavljanja, što još sačinjava Poslovni uzlet?
Poslovni uzlet će u drugoj polovini 2014. obilježiti tri velike manifestacije, dvije regionalne i jedna završna, nacionalna. Na njima želimo dati priliku malim i srednjim poduzetnicima da na licu mjesta ostvare kontakte s partnerima našeg projekta, da kroz niz radionica i predavanja iz prve ruke saznaju i pitaju što ih zanima ili tišti, da razmijene iskustva te upoznaju nove ljude i potencijalne poslovne partnere. Cilj manifestacija je umrežavanje, razmjena iskustava i novostečenih znanja koja su primjenjiva u poslovnoj svakodnevici.

Hoćete li nagrađivati poduzetnike koji zadovolje kriterije?
Na regionalnim manifestacijama proglasit ćemo najuspješnije regionalne poduzetnike, a na završnoj nacionalnoj svečanosti najbolje od najboljih na nacionalnom nivou. Što se nagrađivanja tiče, umjesto klasičnih priznanja, priklonili smo se praktičnim nagradama. Tako ćemo organizirati niz poslovnih seminara i edukacija za sve poduzetnike, a uz stručnu pomoć naših akademskih i edukacijskih partnera Algebre i Cotruglija, svima ćemo podijeliti i stručnu literaturu, a pripremit ćemo i stručni priručnik koji nećemo podijeliti samo poduzetnicima, već i fakultetima koji pak odgajaju našu buduću poslovnu javnost. Svrha projekta nije samo puko nagrađivanje, već omogućavanje trajne vrijednosti, upotrebljive svaki dan, na svakom poslovnom koraku – a to su uvijek edukacija i znanje te vještine i povezanost s ostalim članovima poslovne zajednice.

Kako možemo promijeniti percepciju poduzetnika u Hrvatskoj?
Neopisivo mi je zadovoljstvo kad otvorim novine i vidim objavljenu uspješnu priču malog poduzetnika. Ili kad vidim TV prilog takve tematike. To mi daje nadu i vjeru u to da se može i da Hrvatska ide naprijed. Malim, ali sigurnim poduzetničkim koracima.

Priprema za 2015. godinu

Po čemu se ovaj projekt razlikuje od sličnih projekata? 

Ovaj projekt, koji već zapravo traje šest mjeseci, operativno će trajati cijelu godinu koja će ujedno biti pripremna godina za nastavak projekta u 2015. Svrha projekta nije "uzletjeti pa aterirati", već sustavno i kontinuirano iz godine u godinu pratiti segment malog i srednjeg poduzetništva u Hrvatskoj, pomagati mu i unapređivati ga uz veliku pomoć i angažman svih partnera projekta. Sa stajališta Poslovnog dnevnika mogu reći da će Poslovni dnevnik temeljem svoje uređivačke politike uvijek biti komunikacijska platforma malog i srednjeg poduzetništva.

Komentirajte prvi

New Report

Close