UPS i FedEx Amerikancima ukrali Božić

Autor: Tomislav Oharek , 27. prosinac 2013. u 11:01
Umjesto radosti UPS je mnogima za blagdane donio razočaranje/REUTERS

Američke logističke kompanije, ali ni Amazon, najveća online trgovina, još ne žele objaviti koliko pošiljaka nije stiglo do svojih kupaca.

Grinch je ovog Božića u Sjedinjenim Američkim Državama dobio dostojne konkurente.

Naime, velika količina paketa naručenih u vrijeme blagdana zatrpala je najveće američke dostavne i logističke kompanije UPS i FedEx pa je dio njihovih korisnika ostao bez očekivanih božićnih poklona. UPS i FedEx su se zbog zastoja u isporukama ispričali gnjevnim online kupcima, koji su tijekom Badnjaka i Božića svoju žuč istresali na društvenim mrežama. Najveća svjetska internetska trgovina Amazon pak je zbog zastoja u isporukama naručene robe kupcima ponudila povrat novca za naručenu robu koja nije isporučena u predviđenom roku, kao i poklon bonove u vrijednosti 20 dolara."Više konvergentnih faktora, uključujući veći volumen robe od očekivanog, kao i vrlo loše vrijeme koje je pogodilo Sjedinjene Američke Države, izazvali su kašnjenja.

 

37,8milijardi

dolara vrijednost je blagdanske online kupnje u SAD-u

Količina pošiljaka koje su trebale biti isporučene zračnim putem bile su prevelike za naše kapacitete", rekla je za Reuters glasnogovornica UPS-a Natalie Black. Naime kompanija je projecirala kako će prošlog tjedna imati 132 milijuna pošiljaka, što je kako je ukazala Black, "očito prebačebno", pritom ne preciziravši koliko su pošiljki imali više od prognoze. Iz FedExa su pak poručili kako je kompanija u razdoblju od američkog Dana zahvalnosti do Božića isporučila 275 milijuna pošiljaka te da ih samo mali dio nije isporučen, ne preciziravši pritom o koliko velikom malom dijelu je riječ. No kako javlja CNBC pozivajući se na visoki izvor u korisničkoj službi FedExa taj je broj popriličan jer su se im linije bile užarene cijelo božićno prijepodne dok su se ispričavali svojim korisnicima zbog kašnjenja."Trenutno je UPS usredotočen na isporuku preostalih pošiljaka. Iako kupci možda ne vide naše kamione, dajemo sve od sebe", rekla je Black.

Tako bi kupcima koji su prije blagdana iščekivali svoju kupljenu robu ona trebala biti isporučena tijekom današnjeg i sutrašnjeg dana. A svi koji su naručili robu koja je imala jamstvo za rok isporuke dobit će odgovarajuće naknade, no teško da će to mnogim malim Amerikancima vratiti vjeru u to kako će ih Djed Božičnjak nagraditi ako će biti dobri tijekom godine. Amazon je pak poručio kako će financijske odštete korisnicima biti uplaćene izravno na njihove račune. Međutim, odštete za pošiljke koje Amazon šalje tzv. Prime kupcima, koji plaćaju 79 dolara godišnje za zajamčene isporuke unutar dva dana od narudžbe, mogle bi biti i veće, a kako poručuju iz Amazona uobičajena praksa u takvim slučajevima je besplatno produljenje Prime usluge za mjesec dana. UPS se pak još nije koordinirao s Amazonom, a nije ni utvrdio koliko točno pošiljaka robe kupljene putem Amazona nije isporučeno u predviđenom roku, poručila je Black.

Taj podatak nije objavio ni Amazon, kao niti koliko je svojih kupaca uputio e-poruku u kojoj se ispričavaju zbog kašnjenja. "Ako su pogođeni kupci Amazona, taj ćemo problem riješiti s Amazonom", istaknula je Black. Glasnogovornica Amazona Mary Osako pak je poručila kako su sve njihove narudžbe zaprimljene i obrađene u standardnim rokovima i dodala kako kompanija trenutno provodi reviziju rada logističkih kompanija koje rade za njih.Unatoč lošem vremenu koje je pogodilo posebno istok Sjedinjenih Američkih Država još nije poznato što je zapravo izazvalo kolaps distributivnih mreža američkih logističkih kompanija. No već se nazire čija bi se glava u UPS-u mogla otkotrljati nakon ovogodišnjeg debakla.

 

55tisuća

honoraraca angažirao je za dostavu blagdanskih narudžbi UPS

Naime, Businessweek je ovog tjedna objavio tekst u kojem je razotkrio kako je jedan od glavnih pomagača Djeda Mraza Scott Abell, te je podrobno opisao sve izazove s kojima se mora tijekom godine nositi kako bi isporuka blagdanskih pošiljaka išla kao po loju. Donekle bi mu olakotna okolnost, kao i njegovom kolegi u FedExu mogla biti činjenica da je online prodaja u SAD-u u razdoblju od 1. studenog do 15. prosinca ove godine porasla za devet posto u odnosu na lani, na 37,8 milijardi dolara. Uzgred, ukupna prodaja u tom razdoblju na godišnjoj razini porasla je za četiri posto na više od 600 milijardi dolara. Abel je za Businessweek rekao kako je njegova kompanija za blagdansku sezonu angažirala 55.000 honoraraca, 23 dodatna teretna zrakoplova i gotovo još jednu flotu dostavnih vozila. No, zanimljivo je što je istaknuo da je svojoj obitelji rekao da ranije kupuju blagdanske poklone i ne čekaju zadnji čas.

Komentirajte prvi

New Report

Close