Tvrtke sve više ulažu u informacijsko komunikacijske tehnologije

Autor: Vladimir Nišević , 18. prosinac 2013. u 16:25
Fotolia

Sektori informacijsko komunikacijskih tehnologija u tvrtkama bore se da postanu prepoznati kao centri inovacija i strateški poslovni partneri.

Eksplozivni razvoj novih tehnologija, poput društvenih medija, mobilnih uređaja, cloud rješenja i alata za analize podataka, mijenjaju ulogu ICT sektora, pokazuje najnoviji Deloitteov “Izvještaj o stavovima direktora informacijskih tehnologija”, koji je obuhvatio više od 700 čelnih ljudi u odjelima za informacijsko komunikacijske tehnologije širom Europe, Bliskog istoka, Rusije, Azije i Afrike.

Istraživanje pokazuje da tvrtke sve više ulažu u informacijsko komunikacijske tehnologije, a gotovo 80% ispitanika je izjavilo da su njihovi ICT budžeti ili uvećani ili su ostali na istoj razini kao i prethodne godine. Dodatna sredstva za ICT izdvajaju se prvenstveno u svrhu ispunjavanja novih zahtjeva koje nosi poslovanje, uključujući nove ili prilagođene poslovne modele i digitalne transformacije. U vrijeme kada transformacija poslovanja predstavlja jedan od glavnih prioriteta tvrtki, većina (75%) anketiranih direktora sektora informacijsko komunikacijskih tehnologija ima metode kojima bi mogao podržati inovativne strategije svojih tvrtki.

Sektor informacijsko komunikacijskih tehnologija sve se više pretvara u centar za inovacije, s obzirom na to da tvrtke sve veću važnost pridaju inovacijama, digitalnim tehnologijama i novim poslovnim zahtjevima. S druge strane, izazovi i dalje postoje, jer samo 35% ispitanika vjeruje da je ICT sektor zaista vjerodostojan centar inovacija za unapređenje poslovanja, dok se većina ispitanika i dalje bori za promjenu percepcije uloge ICT sektora kada je riječ o njihovim poslovnim aktivnostima, jer se on i dalje promatra kao sektor koji pruža rutinske ICT usluge.

Brze promjene

“Čini se da je vrijeme smanjenja budžeta za ICT uglavnom prošlo, iz razloga što se uvidjelo da informacijsko komunikacijska tehnologija pruža mogućnost bržeg kreiranja dodatne vrijednosti i diferenciranja na tržištu. Sve je više tvrtki orijentirano prema inovacijama u poslovanju i digitalnim tehnologijama. Veći dio budžeta se izdvaja za inicijative vezane za unapređenje poslovanja, dok su efikasnost i performanse ICT sektora i dalje važne”, izjavio je Ivica Perica, direktor u Deloitteu.

Brze promjene u svijetu tehnologija vode do transformacije poslovanja tvrtki pa ne čudi da će u idućih nekoliko godina uloga ICT direktora prerasti u više strateški orijentiranu savjetodavnu ulogu, posebno u pogledu razvoja i provođenja poslovnih strategija. Pojedini čelnici ICT odjela već imaju daleko važniju ulogu na izvršnoj razini, što potvrđuje i ovo istraživanje, a više od trećine ICT direktora smatra da je njihova uloga već na razini uloge izvršnog direktora informacijsko komunikacijskih tehnologija.

Čini se da postoji raskorak između onoga što voditelji ICT-a vjeruju da mogu ostvariti putem informacijsko komunikacijskih tehnologija i inovacija, i načina na koji njihovu sposobnost percipira vodstvo tvrtke u kojoj rade. ICT sektori u brojnim tvrtkama se i dalje bore za partnerski odnos u poslu, a preko 60% ispitanika smatra da je njihova uloga kao partnera u poslu bila “prihvatljiva” ili “slaba”. Zbog sve značajnije uloge ICT odjela uspostavljanje partnerskog odnosa s njima, tvrtkama bi trebalo postati jednim od glavnih prioriteta.

Manjak djelatnika

Drugi veliki izazov sa kojim se suočavaju ICT stručnjaci je manjak kvalitetnih djelatnika, jer se izvršni direktori za ICT bore kako bi pronašli pravi spoj tehnološke stručnosti i poslovnih vještina za podršku poslovnim zahtjevima. Ovo je direktno povezano sa postojećim partnerskim odnosom sa ICT sektorom, jer ovaj proces zahtjeva ljude koji ne samo da imaju tehnološke vještine, već su sposobni i strateški razmišljati i efikasno komunicirati .

“Čelni ljudi ICT sektora nikada nisu imali toliko značajnu ulogu na sastancima, niti su imali toliko mogućnosti za približavanje poslovnoj strategiji kao sada. Iako još dosta toga treba napraviti na polju poboljšanja poslovnih odnosa, percepcija o ICT sektoru se mijenja i sve više kompanija shvaća strateški značaj ove funkcije. To je pozitivan korak u pravom smjeru”, kaže Perica.

Komentirajte prvi

New Report

Close