Fisher-Price, veliki američki proizvođač dječjih igračaka i razne opreme za djecu, nedavno je predstavio svoj revolucionarni novi proizvod- dječju sjedalicu koja u sebi već ima integriran držač za iPad. Proizvođač navodi da je ta sjedalica “pogodna za sve uzraste djece, počevši od novorođenčadi pa sve do vremena kad prerastu sjedalicu”.
Dječje aplikacije
Kako bi ponuda proizvoda bila što potpunija, potrošačima se nude i posebno razvijene iPad aplikacije koje su namijenjene i prilagođene zabavi djece svih uzrasta. Kako se moglo i očekivati čim je sjedalica predstavljena javnosti, bizarni je proizvod odmah po pojavljivanju počeo izazivati brojne kontroverze.
Djetinjstvo bez oglasa
Tako je cijeli niz udruga roditelja, ali i pokret ‘za djetinjstvo bez oglasa’, pokrenuo globalnu peticiju za zabranu ovog proizvoda. “Takva dječja sjedalica može već od najranije dobi djecu izlagati nepotrebnim komercijalnim utjecajima”, navodi se u priopćenju jedne od udruga koje su digle svoj glas protiv novog proizvoda i peticijom nastoje ishoditi njegovu zabranu.
Proizvođač sjedalica od napada se brani činjenicom da je njihov proizvod dostupan za kupnju samo putem interneta. Također napominju i da nova vrsta dječje sjedalice nije namijenjena svakome, “već samo onom uskom krugu onih roditelja koji svojoj djeci žele dati mogućnost i ovakvog konzumiranja ponuđenih im sadržaja”. Na stranu protivnika takve upotrebe tehnologije odmah je stala i Američka akademija pedijatrije, koja je javno objavila da nikako ne preporučuje izlaganje djece ekranima prije no što ona napune barem dvije godine starosti.
Pisher-Price već griješio
Američka kompanija Fisher-Price osnovana je još 1930. sa sjedištem u New Yorku i ima godišnji prihod veći od dvije milijarde dolara. S nekima od svojih proizvoda već su imali problema, pa su tako u kolovozu 2007. godine sa tržišta morali povući milijun lutkica Dora istraživačica i likove iz crtane serije Ulica Sesam, jer su navodno bili obojani bojom koja sadrži olovo.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu