Danas, 16. prosinca 2013. godine u 12:00 sati istekao je rok za dostavu zahtjeva za sudjelovanjem gospodarskih subjekata zainteresiranih za sudjelovanje u postupku davanja koncesije za javne usluge radi davanja koncesije za upravljanje i održavanje hrvatskih autocesta, priopćilo je Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture.
Povjerenstvo Ministarstva je nakon isteka roka za dostavu zahtjeva evidentiralo pristigle zahtjeve za sudjelovanje, a temeljem istih će se utvrditi koji natjecatelji će biti pozvani na dostavu inicijalnih ponuda. Budući je riječ o pregovaračkom postupku s prethodnom objavom, Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture, sukladno članku 36. stavak 4. Zakona o javnoj nabavi, ne smije iznositi podatke o sudionicima u postupku odnosno natjecateljima sve do zaprimanja i javnog otvaranja konačnih ponuda, navodi se u priopćenju.
Nakon zaprimanja konačnih ponuda bit će javno objavljene informacije o sudionicima u postupku iskazivanja interesa vezano za davanje koncesije za upravljanje i održavanje hrvatskih autocesta.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Davanje autocesta u koncesiju je suluda ideja.
1. Zasto bi dali autoceste stranim strucnjacima koji ce ostvarivati dobit i placati na to porez? Zar nije logicnije da autocestama upravljaju Mate, Pero, Mika, Jozo i drugi nasi kompetentni strucnjaci koji ce kao i dosad stvarati gubitke narednih 50 godina??
2. Zasto bi od koncesionara uzeli EUR 2-3mlrd? Sta fali sadasnjem modelu po kojem koncesionari uplacuju HRK 0 u proracun te istvremeno iz proracuna dobivaju milijarde (HAC je 2012. dobio kapitalnu pomoc iz proracuna od HRK 1.4mlrd)?
3. Zasto bi od koncesionara uzeli EUR 2-3mlrd i otplatili dio kredita? Pa svima je poznato da bankari jedva cekaju da refinanciraju postojece kredite. Navodno cak i nude otpis dijela kredita i otplatu ostatka u periodu od 850 godina s kamatnom stopom od 0%.
4. Kako se ti stranci vise usudjuju poslovati s profitom? Od gubitaske INE stvorili profitabilnu kompaniju. Preuzeli gubitaske hrvatske banke pa sad rade s profitom. Zamislite, cak se i usudjuju otpustati visak zaposlenih! Jos samo fali da preuzmu Croatia Airlines, jos jedan hrvatski biser koji je zadnju put ostvario profit dok sam ja pohadjao osnovnu skolu, pa da i nju ucine profitabilnom! Grozni su ti kapitalisti!Fuj
Zakljucak: Umjesto monetizacije, trebalo bi izgraditi jos 4,000km novih autocesta, od Sv. Ivana Zeline, preko Cabara pa sve do Lastova te zasposlit barem jos 27,000 ljudi u HAC-u i ARZ-u. Pa neka nasa socijalisticka omladina, predvodjena ovim perspektivnim mladicem s lijepom dugom kosom (na slici gore), upravlja nasim cestama.
Uključite se u raspravu