Njemački maloprodajni i distribucijski div Metro izvijestio je danas da je u skraćenoj financijskoj godini ostvario veći neto gubitak nego u istom razdoblju lani ali je optimističan u pogledu nove poslovne godine.
U razdoblju od siječnja do rujna Metro je tako poslovao s neto gubitkom od 71 milijun eura. U istom razdoblju prošle godine zabilježili su neto gubitak od 19 milijuna eura.
Ako se izuzmu izvanredne stavke, kompanija je ostvarila skromnu neto dobit, od devet milijuna eura, u usporedbi sa 160 milijuna eura neto dobiti u istom razdoblju prošle godine.
Dobit prije kamata i poreza (EBIT) poskočila je pak 72 posto, na 703 milijuna eura, ali uglavnom zahvaljujući jednokratnim stavkama.
Pozitivan utjecaj jednokratnih stavki povezan je s prodajom Realova poslovanja u istočnoj Europi a negativan sa stečajem lanca trgovina opreme za dom Praktiker AG i njegovih podružnica, te iz troškova restrukturiranja. Ostale jednokratne stavke povezane su s troškovima preustroja asortimana neprehrambenih artikala u METRO Cash & Carryju, navodi se u priopćenju.
Prihodi su pali 2,2 posto, na 46,3 milijarde eura.
Kompanija je promijenila poslovnu godinu pa sada umjesto kalendarske koristi 12-mjesečno razdoblje do kraja rujna.
"U 2013. ostvarili smo što smo i planirali u stavkama prihoda i temeljne dobiti", zaključio je izvršni direktor Olaf Koch, dodajući da "jako ohrabruje" trend u temeljnim prihodima.
Zato očekujemo da ćemo u novoj poslovnoj godini "znatno premašiti prilagođenu dobit prije kamata i poreza, ako se izuzmu jednokratne stavke", dodao je.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.@Twixer,
vidim da ne kupuješ ni u Konzumu a ni u Metrou.
Cijene u Metrou nisu više uopće jeftinije od kada možeš plaćati Amexom.
Konzum daje na 6 – 12 rata.
Kupnja u Metrou je kao da kupuješ u skladištu , u magazinu.
Moraš stalno paziti da te ne pregazi koji viličar .
U Konzumu prodaju uglavnom robu koja je proizvedena u Hrvatskoj , koju su proizvele Hrvatske tvrtke i Hrvatski zaposleni radnici.
Vlasnike Konzuma vladajuća klika može (kad odluče) odmah zatvoriti u Remetinac i sve im oduzeti , a u Metro nesmije uči ni bilo kakva inspekcija jer bi odmah nastao diplomatski skandal.
Barbosa :
“sada je jasno zašto svi strani trgovački lanci imaju iskazan gubitak…
sav repromaterijal sa unaprijed uračunatim maržama prodaju hr podružnicama tako da dobit ostaje matičnim državama a hr radnike podmiruju od marži na domeće artikle i najma polica…”
@Pero7
Veca fragmentacija retail sektora je vrlo bitna jer podupire kupovnu moc. Sto vise trgovaca to veca konkurencija i nize cijene.
Konzum ima barem 3x vise marze nego Metro. U Metro je sve puno jeftinije nego u Konzumu.
Šta je još interesantno u Metrou , Lidlu ,Spar , Kaufland ,Merkator…?
U prošloj godini su radili sa gubitcima (za razliku od Konzuma i ostalih Hrvatskih trgovina).
Nema dobiti – ne plačaju Hrvatskoj porez na dobit !
Rezime :
uništavaju Hrvatsko gospodarstvo , povečavaju nezaposlenost u Hrvatskoj , jačaju svoje gospodarstvo , zapošljavaju svoje radnike ….
Kupujte Hrvatske proizvode u Hrvatskim trgovinama !
S kupnjom Hrvatskih proizvoda čuvate radna mjesta Hrvatima u Hrvatskim tvrtkama i jačate Hrvatsko gospodarstvo !
Uključite se u raspravu