Ulazak Hrvatskog telekoma u prodaju struje građanima i tvrtkama ujedinio je najveće konkurente bivšeg monopolista HEP-a.
Čelnici tvrtki GEN-I i RWE Energija očekuju da će ulazak HT-a potaknuti državu da napokon postavi jednaka pravila tržišne utakmice za sve igrače. U veljači se, naime, očekuje da će regulator HERA donijeti neke od ključnih propisa za poslovanje tvrtki iz HEP grupe. Robert Golob, predsjednik Uprave tvrtke GEN-I, koja je trenutno najveći alternativni prodavatelj struje, pozdravio je ulazak HT-a na tržište."GEN-I ima sveobuhvatiju ponudu i stoga jaču poziciju, ali ulazak HT-a pridonijet će podizanju svijesti potrošača o uštedama, te ujedno izvršiti dodatni pritisak na institucije kako bi što prije donijele regulativu i time omogućile transparentan rad tržišta i jednake uvjete za sve potrošače", kaže Golob.
Zoran Miliša, predsjednik Uprave RWE Energije navodi da ulazak tako velikih igrača poput HT-a može znatno ubrzati razvoj tržišta struje u Hrvatskoj. "To se posebno odnosi na donošenje adekvatne regulative potrebne za odvijanje tržišne utakmice između svih sudionika", kaže Miliša. Oba konkurenta tvrde da su oni i nakon ulaska HT-a na tržište i dalje povoljniji. Iz HT-a,koji je početak prodaje struje od ponedjeljka 9. prosinca najavio prvenstveno kroz niže cijene od HEP-a, na naš upit odgovaraju da im cilj nije cijenovni rat. No, pojašnjavaju da ih zanima volumen i pri tome ne brinu niže marže, koje su uobičajene u trgovini strujom.Prema podacima koje je objavio HT prodaja struje u Hrvatskoj lani je bio biznis vrijedan 11,5 milijardi kuna i rastao je 7,5 posto. Riječ je o tržištu s 2,3 milijuna kupaca, što kućanstava što poslovnih kupaca. U HEP-u navode da na tržištu poslovnih korisnika drže 95 posto korisnika.
Dodaju da je ukupno do 1. prosinca konkurenciji prešlo 39 tisuća kućanstava i tvrtki. Ivica Mudrinić, predsjednik Uprave HT-a kaže da žele postati vodeći alternativni opskrbljivač električnom energijom u Hrvatskoj."Ulaskom na tržište električne energije HT kroz širenje portfelja usluga dodatno ojačava poziciju jednog od ključnih pokretača razvoja hrvatskog gospodarstva", kaže Mudrinić. Glavna snaga HT-a je u korisničkoj bazi koja je u startu veća nego ona koju ima HEP. HT, naime, prema posljednjem izvješću ima 2,33 milijuna korisnika telekomunikacijskih usluga, a novom ponudom cilja primarno na kućanstva i male i srednje poduzetnike. HEP se za ulazak HT-a pripremio tarifom Hepi za kućanstva i ističe da je u deset dana stekao 3500 korisnika te tarife. "Uspješan start tarife Hepi rezultat je iskustva u segmentu poslovnih korisnika gdje od 2008. godine imamo konkurenciju što u gospodarstvu prepoznaje više od 35 tisuća poslovnih kupaca", zaključuje direktorica HEP Opskrbe Tina Jakaša.
Iskorak
Nova poslovna jedinica HT-a
Prema informacijama Poslovnog dnevnika čelnik novog segmenta poslovanja HT-a je Boris Miloš. On je direktor Projekta energetskih usluga HT-a te vodi tim od nekoliko desetaka ljudi koji su posljednjih mjeseci radili na širenju telekom-operatora u trgovinu energijom. U HT-u zasad ne otkrivaju detalje o tom novom segmentu poslovanja Neslužbeno doznajemo da su struju nabavili na međunarodnom tržištu i da je imaju dovoljno za barem godinu dana. Ono što su komentirali je da očekuju da će HERA uskoro donijeti nove podzakonske akate. "Svjesni smo ipak da ne možemo očekivati ove važne dokumente preko noći i sigurni smo da regulator radi na ovom pitanju,. Nova zakonska regulativa izglasana je prije nekoliko mjeseci i nije moguće očekivati kompletan paket pravilnika u kratkom roku", poručuju iz HT-a.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu