Dok se voze podzemnom željeznicom, Englezi gledaju kroz stakla proizvedena u Lipiku, u tvrtki koja je bila na rubu propasti, a danas je traže proizvođači najluksuznijih automobila.
Za neke od njih vjetrobranska stakla rade u Lipik glasu. "Prije četiri-pet godina tvrtka se s proizvodnje stakla u pločama zbog visokih troškova plina i vrlo niskih cijena stakla na tržištu preorijentirala na obradu stakla za automobilsku industriju, odnosno za niskoserijska luksuzna vozila, vlakove, jahte i brodice te izradu protuprobojnih stakala. Danas smo u svijetu poznati po tome što se možemo u najkraćem roku prilagoditi novom zahtjevu kupca. Ako staklo kakvo traži kupac nismo nikada proizvodili, od nacrta do isporuke proći će tri tjedna, a ako smo ga već radili, možemo ga isporučiti za tjedan. Jedna smo od rijetkih tvrtki u svijetu koja može ne samo proizvesti prototipno staklo nego ga i serijski proizvoditi", objašnjava Danijel Zadjelović, direktor Lipik glasa.
Zadjelović
Ne vjerujemo da ćemo morati slati radnike na čekanje, kao prije. Neće biti smanjivanja materijalnih prava
Nemaju problema s naplatom potraživanja jer 95 posto proizvodnje izvoze. Stakla za vlakove uglavnom proizvode za Engleze, protuprobojna stakla za Talijane i Nijemce, a u posljednje vrijeme i za Francuze, dok automobilska stakla najviše odlaze u Englesku, Njemačku i Italiju. Njihovi redovni kupci su Bentley, Lamborghini, Aston Martin, McLaren, a odnedavno Bugatti i Rolls Royce. "Stakla za luksuzna vozila posebne su kvalitete i zahtjeva. Jedan od najtežih projekta bilo je staklo koje smo radili za Lamborghini, čiji automobili imaju položen vjetrobran, a što je staklo nakošenije, to je veći problem napraviti ga kvalitetno. Jako smo ponosni što nam je to uspjelo. Stakla za ostale automobile razlikuju se po tome što imaju posebna svojstva poput zaštite od sunčeva zračenja, ugrađene antene, grijače i slično", ističe Zadjelović. Kako bi mogli udovoljiti novim zahtjevima tržišta, planiraju dogodine uložiti u liniju za savijanje vjetrobranskih stakala kako bi mogli pratiti trend u autoindustriji koji zahtijeva sve veće vjetrobrane.
U to će, među ostalim, utrošiti dobit koja bi za ovu godinu trebala biti oko 4,5 milijuna kuna, što je za milijun kuna više nego prošle godine. Prihodi su im na razini prošle godine, između 7,5 i 8 milijuna eura. Dio dobiti otići će za vraćanje dugova koji su napravljenih prijašnjih godina te za vraćanje kredita koji je bio zamrznut. Naime, tvrtka je tek nakon restrukturiranja 2010. i 2011. počela ostvarivati dobit. U Lipiku glasu vjeruju da su najteže godine iza njih. Zasad posla imaju za cijelu 2014. i 2015. "Ne vjerujemo da ćemo morati slati radnike na čekanje kao prije jer nije bilo dovoljno posla. Nismo im željeli davati otkaze nego smo ih slali na čekanje, bili su kod kuće i dobivali mjesečno 1100 kn. Naša prosječna plaća je 4800 kuna, što je za 1000 kuna više od prosječne plaće u županiji. U tijeku su pregovori o potpisivanju kolektivnog ugovora za 160 radnika jer stari istječe potkraj godine. Zasad ne možemo radnicima obećati veća materijalna prava, ali ih nećemo ni smanjivati", kaže direktor Zadjelović.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu