Dok će prodaja automobila u Njemačkoj ove godine pasti, na američkom tržištu je počela prava renesansa domaćih proizvođača automobila.
Tako će se, prema procjenama njemačke federacije automobilske industrije (VDA), prodaja novih automobila u Njemačkoj smanjiti ove godine za pet posto no iduće godine bi trebao uslijediti blagi oporavak. Ove će godine u Njemačkoj biti registrirano 2,93 milijuna novih automobila. Broj registracija novih automobila ključan je pokazatelj stanja u iznimno važnoj grani najvećeg europskog gospodarstva.Čelnik VDA Matthias Wissmann nije zadovoljan podacima ali konstatira da se "nastavlja spora stabilizacija njemačkog tržišta".
U VDA očekuju da će iduće godine broj registriranih novih automobila porasti na oko tri milijuna, napominjući da su "relativno sigurni" da će 2014. biti dobra za industriju. Ipak, zahvaljujući potražnji s američkog i kineskog tržišta, izvoz njemačkih automobila ove će godine porasti jedan posto, na 4,18 milijuna vozila, priopćili su iz VDA. Tako, nekoliko njemačkih proizvođača automobila planira skratiti praznike na kraju godine odnosno uvesti dodatne smjene kako bi mogli zadovoljiti potražnju, istaknuo je Wissmann. Iz Audija su potvrdili tu informaciju. Unatoč tome, u VDA iduće godine predviđaju stagnaciju izvoza.Dijelom je za to zaslužan i oporavak američke autoindustrije, pa su u studenome sva tri velika proizvođača iz Detroita imala bolje rezultate prodaje od prognoza.
Glavni razlozi za to su pad cijena goriva, jeftino financiranje i pomlađena gama vozila.Američki tržišni lider General Motors, kako piše The Wall Street Journal, posebno se istaknuo prodajom u studenome, koja je bila 14 posto veća nego prošle godine, dok su najoptimističniji analitičari prognozirali rast prodaje od 12 posto. Snažan rast prodaje u studenome zabilježio je i Ford, koji je prodaju na godišnjoj razni uvećao za sedam posto, dok su analitičari očekivali plus od šest posto.
Međutim rastom prodaje najviše je iznenadio Chrysler koji je u studenome prodao 16 posto vozila više nego u istom razdoblju prošle godine. S druge strane, najveći gubitnik u SAD-u u studenome bio je Volkswagen, kojemu je prodaja za 16,3 posto, a zahvaljujući nedostatku novih linija vozila njemačka kompanija nije uspjela iskoristiti pozitivno raspoloženje potrošača. S time problema nije imala japanska Toyota, koja je u studenome uvećala prodaju u Sjedinjenjim Američkim Državama na godišnjoj razini za 10,1 posto.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu