Europski i svjetski trendovi u trgovini sve su prepoznatljiviji i na hrvatskom tržištu. Sve se češće kupuju robne marke umjesto brendiranih proizvoda, sve se više pazi na njihovo porijeklo, strani trgovački lanci okreću se autohtonim, hrvatskim proizvodima, a sve je veći i utjecaj e-trgovine.
Prije desetak godina, robne su marke u trgovinama imale udio tek oko pet posto, da bi u 2013. taj udio narastao na 20, a u prehrani na 24 posto. Također, iako se dugo smatralo kako domaći trgovci, u odnosu na strane, imaju prednost jer bolje poznaju ukus i navike lokalnih kupaca te im nude domaće proizvode, primjećujemo sve snažnije promidžbene kampanje stranih lanaca u kojima kupce mame regionalnim i autohtonim proizvodima.
Jedan od globalnih trendova u trgovini je i e-trgovina, no ona je u Hrvatskoj još u povojima. Broj onih koji kupuju preko interneta raste, pogotovo nakon što su pale barijere unutar granica EU, no još uvijek nije dosegao svjetske standarde. Malobrojni su i trgovci u Hrvatskoj koji imaju e-ponudu. Koji su to razlozi za to? Je li stvar u potrošačima kojima su primamljivije šetnje bučnim šoping centrima od kupovine iz udobnosti dnevnog boravka? Ako jeste, kako ih potaknuti da više kupuju preko interneta, i žele li ih trgovci uopće poticati na to.
Otvorenih pitanja je puno. Najbolji odgovor na njih vjerojatno imaju odabrani stručnjaci koji će sudjelovati na konferenciji 'Trendovi u maloprodaji i popratnim industrijama' koja se 18. prosinca održava na Veleučilištu Vern u Zagrebu, u organizaciji Poslovnog dnevnika. Raspravu će uvodnim predavanjem otvoriti Dražen Lulić iz konzultantske tvrtke Caper, a u panelu će mu se pridružiti Nediljko Baričić, direktor sektora RH tržišta u Podravci, Martin Evačić, direktor Narodnog trgovačkog lanca (NTL), Marko Jukić, izvršni direktor Divizije Ekspres u Hrvatskoj pošti, Jure Radoš, direktor nabave u Konzumu, Dinko Klepo, direktor Sektora marketinga i prodaje Kraša, Zvonimir Mozer , direktor Mondo online trgovine, Ante Plivelić , vlasnik tvrtke Gomolava te Boris Jurič, predavač na veleučilištu VERN'.
Cilj konferencije je doći do ključnih odgovora za razvoj maloprodaje te potaknuti jače povezivanje prehrambene industrije i trgovine kako bi se, u uvjetima krize, pokrenuo makar i minimalni gospodarski rast. Pitanje je je li domaća proizvodnja (ne)konkurentna naspram uvoza te ima li inovativan asortiman s kojim može na police maloprodaje. Mogu li se proizvođači i trgovci izboriti bolji status na gospodarskoj sceni te kreatore ekonomske politike uvjeriti u potrebu novih pravila? Ako to ne mogu sami, što država propustila učiniti kako bi zaštitila ova dva sektora te može li uopće što učiniti, a da Europska komisija to ne ocijeni protekcionizmom.
Više doznajte ovdje.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.http://www.dnevno.hr/vijesti/svijet/107534-video-amerikanci-nam-otvorili-oci-hrvatsku-koja-ima-kapacitete-su-opljackali-politicari-ali-evo-rjesenja.html
Uključite se u raspravu