Potpredsjednik Udruge proizvođača paleta govori o medijskoj kampanji i statusu peleta na domaćem tržištu.
Do koga bi trebala doprijeti medijska kampanja o paletima Kampanja?
Unatoč dobrim rezultatima u korištenju peleta na razini Europske unije, posebice u zemljama s razvijenom preradom drva (Austrija, Njemačka, Italija) pelet od drva je potpuno marginaliziran u hrvatskim strateškim energetskim dokumentima, posebice u dijelu obnovljivih izvora energije (OIE), a isto se nažalost očituje kroz simboličan interes medija za promoviranjem ovog ekološkog goriva. Mi se sada kroz kampanju želimo približiti stanovništvu, a za to se dugoročno moramo svidjeti medijima.
Koje bi bile ključne karakteristike peleta?
Peleti su domaći proizvod, izrađen od domaće sirovine. Upotreba peleta zamjenjuje uvoz fosilnih goriva, uravnotežuje platni deficit, zapošljava radnike na ruralnim područjima i doprinosi postizanju obveza Hrvatske po osnovi Kyoto protokola i EU strategije OIE (20/20/20).
Grijanje je sezonski posao. Da li će i Kampanja biti sezonska?
Hrvatski proizvođači peleta (Udruga proizvođača peleta, briketa i drvne biomase), potpomognuti domaćim proizvođačima peći krećemo medijsku kampanju u kojoj će se predstaviti prednosti peleta od drva potencijalnim potrošačima, budući da su pripreme za novu sezonu grijanja već skoro prošle.
Već ste je najavljivali i prethodnih godina i mjeseci?
Službeno gledajući, kampanja je počela na ovogodišnjem sajmu Ambienta, a proizvođači su svakom posjetitelju sajma poklonili pola kilograma peleta, te osigurali 12 tona peleta (grijanje za cijelu zimu) za najsretnijeg posjetitelja.
Što ona uključuje i tko će se naći u nju involviran?
Medijska kampanja uključuje brendiranje peleta u nizu tiskanih i elektronskih medija u periodu od naredna tri mjeseca a cilj je približiti pelet najširim slojevima stanovništva. Također, Udruga će predložiti institucijama nadležnim za poslove javne nabave da se peći na pelet obavezno ugrađuju u nove objekte, kao standard ekološkog grijanja na bazi OIE.
Imali li prostora za nove strane ulagaču posao sa peletom ili sa izgradnjom sustava na biomasu?
Poslovi s drvnom biomasom se percipiraju na razini EU kao jedan od najšpekulativnijih i najlukrativnijih poslova, jer EU zbog poticanja OIE modela stimulira ulaganja u ovo područje energetike, no slučajevi ulaska energetskih investitora u područje tehničke sirovine (pilanskih trupaca) se na razini EU vrlo energično prijavljuje od strane strukovnih asocijacija. EPF (europska udruga proizvođača ploča) prijavila je u više navrata Europskoj komisiji slučajeve kada se tehničko drvo pokušalo koristiti za energetske potrebe.
Kako je to moguće? Zar ne postoje precizne poslovne strategije ili industrijske politike za OIE?
U Hrvatskoj drvna biomasa nije izbilancirana, nema strategije njenog korištenja, pa se često s najviših strukovnih i političkih razina govori da je raspoloživo od 500.000 tona sve do čak 10 mil. tona. Dok se ne izradi bilanca, u režiji države i struke treba obustaviti daljnju prodaju novim kupcima iz inozemstva, kako domaći prerađivači ne bi ostali bez sirovine, a takve naznake već postoje.
Izvoz peleta je znači odraz tržišnih kompromisa, pragmatizam vlasti i proizvođača, a ne rezultat strategije?
Hrvatski pelet se većinom izvozi u Sloveniju i Italiju, a pojedini proizvođači su uspjeli osigurali sve potrebne certifikate koji jamče dobar tržišni plasman u Europi iako je konkurencija sve snažnija. Mi se sada kroz kampanju želimo okrenuti domaćem tržištu gdje smo vrlo slabo zastupljeni, kako kod stanovništva tako i u javnim objektima gdje još uvijek nema dovoljno sluha za zamjenu peći na lož ulje modernim pećima na pelet čime se postižu višestruke uštede.
Kakva je naša razina proizvodnje električne energije iz drva?
U Hrvatskoj djeluju samo dva kogeneracijska postrojenja koja proizvode i prodaju HEP-u energiju iz drva, a u registru OIE u MINGO je prijavljeno više od 100 projekata koji zbog dugotrajnih administrativnih procedura ne uspijevaju završiti planiranje investicije u proizvodnju energije iz drva.
Može li država biti kupac dijela peleta?
Pelet od drva je vrlo pogodan za veće korištenje u postupcima javne nabave. Domaći proizvođači peleta snose veliku odgovornost za dosadašnju slabu prezentaciju svojih proizvoda i tehnoloških rješenja koja često na izvoznim tržištima dobivaju visoke certifikacijske, kvalitativne i oblikovne ocjene, a u Hrvatskoj su gotovo nepoznati- potreba zdrave gradnje i opremanja objekata proizvodima od drva te uporabe energije iz drva je pitanje koje se već desetak godina artikulira u razvijenim zemljama.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.E pa svaka Vam čast! … PALAC DOLJE! … Ne ‘Udruženju proizvođača peleta od drva i drvne biomase’, jer je njihova inicijativa za medijskom kampanjom vrlo pozitivna (još samo da dovedu cijenu finalnog proizvoda na razinu trenutne cijene ogrijevnog drveta … recimo bukve i graba … i na konju su)… nego onome tko je ovaj promotivni članak napisao za ‘Poslovni.hr’ i uredniku koji je dopustio da ovakav članak ide van … Izgleda da su oba totalno nepismena, a k tome … ono što najviše boli je da su za ovakvu nepismenost i ‘fulanje celog bre fudbala’ za svoj portal i tiskovinu pokupili gore navedenoj udruzi i novce …. Da sam im ja cheef bili bi oboje ili obojica ili obadvije stavljeni/e na promatranje jedno mjesec – dva, pa ako im se ponovi .. sorry … Nekako sam logično zaključio da se u članku govorilo o peletama, a ne o paletama i da je gospodin podpredsjednik … Uhhhhhh 🙁
Uključite se u raspravu