Međutim ne treba zaključiti da se tržište oporavlja jer je međugodišnji rast prodaje u listopadu rezultat niske osnove za usporedbu iz lanjskoga listopada, kada je prodano samo 1997 automobila. Rast u odnosu na rujan objašnjava se tradicionalno slabim devetim mjesecom i uobičajenim zahuktavanjem prodaje u listopadu.
Tek kad bi tržište raslo nekoliko mjeseci uzastopce, moglo bi se govoriti o oporavku. Prema sadašnjem trendu, u cijeloj 2013. bit će prodano oko 27.800 automobila, što je 12 posto manje nego 2012. i 32 posto manje nego 2011. godine.Od početka godine do kraja listopada prodano je 24.158 novih automobila ili 15 posto manje nego u istom lanjskom razdoblju. Najveći prodajni udjel među automobilskim markama ostvario je Volkswagen sa 4141 automobilom, što mu je bilo dovoljno za 17,1 postotni udio. Slijedi Opel sa 2489 prodanih automobila i udjelom od 10,3 posto te Peugeot sa 1773 automobila i udjelom od 7,3 posto. Najprodavaniji model je Volkswagen Golf, a slijede Volkswagen Polo, Opel Astra, Opel Corsa i Hyundai i30.Za razliku od hrvatskog tržišta automobila, ono europsko puno je optimizma. Prodaja automobila u Europi porasla je, naime, u listopadu za 4,6 posto, što naznačuje kako se oporavak potražnje za automobilima počeo puštati dublje korijenje.
17,1posto
udjela prodaje od početka godine do listopada ima Volkswagen
Najveći rast prodaje u listopadu među masovnim proizvođačima imao je Renault, dok je kod luksuznih brendova taj mjesec bio najbolji za Daimler. Kako poručuju iz Udruge europskih proizvođača automobila u listopadu je ukupno registrirano 1,04 milijuna novih automobila.Unatoč promjeni smjera dugotrajnog nepovoljnog trenda, europska tržište automobila zaključit će ovu godinu kao šestu uzastopnog pada i najgoru u dvadeset godina. Naime, u razdoblju od siječnja do listopada zabilježen je pad novih registracija za 3,1 posto.Ipak povećanje prodaje u listopadu ulijeva nadu proizvođačima da iduće godine mogu očekivati rast prodaje na europskom tržišnu, iako će on biti vrlo slabašan. Pokazalo se kako su najbolje prošle kompanije koje su ulagale u razvoj, a čiji novi modeli grabe najveći dio tržišnog kolača novoprodanih automobila.Tako je prodaja Renault grupe porasla respektabilnih 14 posto, zahvaljujući velikoj potražnji za mini SUV-om Captour, kao i redizajnom ogoljenih Dacijinih modela Logan i Sandero. Toyota je pak povećala prodaju za 1,5 posto, na 49.097 automobila ponajprije zahvaljujući modelu Auris.
Europski tržišni lideri Volkswagen i General Motors, također su povećali prodaju za 5,7, odnosno 6,2 posto.No unutar VW grupe prodaja Audija je pala za 0,5 posto, dok je rival BMW ostvario marginalan rast od 0,3 posto. U tom segmentu automobila sve lovorike pripale su Daimleru koji je povećao prodaju za 8,5 posto, za što je pak najzaslužniji novi model CLA.Akutna problemi čini se da su sve veći u Fiatu i PSA Peugeot Citroenu. Francuskoj komopaniji nisu pomogli ni novi modeli pa joj je prodaja pala za daljnjih 0,7 posto. S druge pak strane cijenu svoje zastrarjele game vozila plaća Fiat kojem je prodaja pala za 7,3 posto, a što je posljedica odluke Uprave da se umjesto na razvoj usredotoči na preuzimanje američkog Chryslera.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu