Trgovci i proizvođači sele na internet

Autor: Poslovni dnevnik , 26. studeni 2013. u 22:00
Fotolia

Agilnost malih proizvođača na otvorenom ‘tržištu’ world wide weba može doći do potpunog izražaja.

Ulazak Hrvatske u Europsku uniju odlučila je kaptalizirati mlada generacija potrošača koja voli kupovati preko interneta.

Živa trgovina iz zemalja EU ali i Sjedinjenih Američkih Država snažno je 'pogurala' još jednu industriju koja je na internet naslonjena – kurirske službe. Ukupan broj paketa mase od 0,5 kilograma do pet kilograma, koje tvrtke koje se bave dostavom, najčešće nose raste dvoznamenkasto – svaki mjesec deset posto ih je više. Time je profitirao i bankarski sektor jer i kartičari zadovoljno bilježe porast prometa zbog internetske trgovine. Istina, trguje se najviše preko tradicionalno najpopularnijih mreža e-bay i Amazon.com, no i mali proizvođači tu su vidjeli svoju priliku. U tekstu o trgovini tako je istaknut primjer Ekološkog poljoprivrednog gospodarstva Sever, koji svoje kupce lako pronalazi u svijetu krojenom za milenijalce.

U sektoru prehrambenih proizvoda još je teško procijeniti koliko su uvozno-izvoznoj slici pridonio izlazak Hrvatske iz Cefte odnosno prebacivanje dijela proizvodnje u susjedne zemlje zbog gubljenja povlaštenog carinskog režima. To samo potcrtava koliko je važno udruživanje u svrhu jačanja pozicija. Stručnjaci kažu da će za manje tvrtke presudno biti pozicioniranje na nacionalnim tržištima, dok će za velike kompanije važne biti formalna i neformalna suradnja sa sličnim poduzećima na regionalnim (nadnacionalnim) tržištima. Pritom je moguć i scenarij stvaranja novih nadnacionalnih poduzeća u cilju sudjelovanja više manjih poduzeća na trećim tržištima, ponajprije istočno od regionalnog okruženja u kojem se nalazi Hrvatska, a to je Jugoistočna Europa.

Komentirajte prvi

New Report

Close