Predsjednik HP-a ured bez papira ne očekuje doskora!

Autor: Bernard Ivezić , 26. studeni 2013. u 20:30
Achim Kuttler, predsjednik Hewlett-Packarda za osobna računala i pisače za srednju i istočnu Europu/Tomislav Miletić/PIXSELL

Jedan od vodećih ljudi najprodavanijeg brenda računala u Hrvatskoj vjeruje u pozitivne rezultate u 2014.

U 15 godina poslovanja Hewlett-Packard u Hrvatskoj je prodao gotovo pet milijuna uređaja, a već je niz godina najprodavaniji brend računala na ovom tržištu.

O tome smo razgovarali s Achimom Kuttlererom, predsjednikom HP-a za osobna računala i pisače za srednju i istočnu Europu, koji tvrdi da su zadovoljni postignutim rezultatima.

Spominjete da vam, kao najprodavanijem brendu računala u Hrvatskoj, ova godina nije krizna. Zašto?
Maloprodaja osobnih računala je u ovoj godini snažno rasla u segmentu tableta, dok segment stolnih računala lagano pada. To ne bih nazvao krizom, jer kriza je ono što smo imali 2009. i 2010. godine. Danas je to trend konzumerizacije osobnih računala u kojem se očekuje da će tržište osobnih računala stabilizirati, a tableti dalje rasti. Upravo zato 2013. za nas nije bila krizna godina, a u idućoj godini vidimo čak prostor za napredak.

Što utječe na odluke kupaca tih proizvoda?
Postoje trendovi koji pojačavaju interes korisnika i to je za nas u industriji dobra vijest. Više je mobilnosti, ali i fleksibilnosti u vođenju IT-a u tvrtkama. Primjerice, danas možete ponuditi atraktivan mobitel svojim zaposlenicima koji oni mogu koristiti i kod kuće i na poslu. Neka radna mjesta pak najisplativije je držati na stolnim računalima poput šalterskog poslovanja, dosta bankarskog poslovanja i slično. No, i tu vidimo inovacije, jer se takvi korisnici sve više interesiraju za thin klijente odnosno terminale. Ali novi terminalni pružaju mogućnost korištenja cloud usluga pa su i to nove prilike za IT. HP se tu dobro pozicionirao.

Kako se HP prilagođava trendu prodaje IT-a kroz pretplatu?
Da, postoje i drugi načini prodaje koji kapitalne troškove pretvaraju u operativne. To je posebno interesantno poslovnim korisicima i HP to pokušava primijeniti u što širem rasponu ponude. Trenutačno u Velikoj Britaniji radimo na prodaji nove usluge vezane uz ispis. Ideja je da korisnik kupi pisač, s nama podijeli podatke o tome koliko stranica i tinte troši putem cloud tehnologije, a mi mu onda nudimo pretplatu na tintu, odnosno tintni uložak. Naša je prednost što dobro razumijemo proces ispisivanja, pa možemo kvalitetno procjeniti potrebe korisnika i tako mu ostvariti uštedu. To je inovacija koju trenutno nudimo samo krajnjim korisnicima, ali ne i tvrtkama.

A što mogu očekivati tvrtke? 
Tu je naglasak već stavljen na ispisne usluge naših partnera koji ne prodaju samo pisač, već i cjelokupnu uslugu. Oni već sada ni ne moraju kupiti pisač, već mogu samo kupiti uslugu. Sve ide prema tome da nemaju kapitalnih troškova, ukoliko ih ne žele.

Kakva su vam očekivanja od prodaje pisača?
Kad pogledamo cijelu istočnu Europu to je tržište sve do lani lagano padalo, ali sada je krenulo naprijed. Tržište tonera pak u istoj regiji i dalje ukupno lagano pada. To je razlog zašto se mnogo radi na popratnim cloud uslugama, jer su pisači koristan i potreban alat i u nadlazeće vrijeme elektroničkog poslovanja. Bitan je i segment multifunkcijskih uređaja, koji nisu samo pisači, već i skeneri, koprini uređaji, ali i digitalizatori koji omogućuju arhiviranje dokumenata. Ne samo u sklopu digitalizacije, konkretno u slučaju HP-ovih modela, ugrađeni su snažni algoritmi za rad s nestrukturiranim podacima, tako da dokument možete pretočiti u bazu podataka i sve to poslati na vaš cloud. Znači, cilj je nuditi jednostavna rješenja za vrlo složene probleme s kojima se susreću korisnici.

Ima li takvih inovacija i u računalima?
Tu se najviše inovira u području sigurnosti i clouda. Odnosno, automatskog sigurnosnog pohranjivanja podataka, udaljenog pristupa, mobilnosti podataka, antivirusne i ostale zaštite. Nedavno smo predstavili poslovni tablet sa smart card čitačem. U nove Elitebook prijenosnike ugrađujemo BIOS koji se sam čisti od virusa, štiti od krađe prijenosnika i havarije podataka. Računala su atraktivnijeg dizajna, prijenosnici su 30 posto lakši i imaju dulje trajanje baterije.

Pisač za Guinnessovu knjigu rekorda

Što je s uredom bez papira?

Takav ured zapravo ne postoji i, barem mi u HP-u, ne očekujemo ga još dugo. Postoje tek novi načini korištenja pisača i papira u uredu kroz tri trenda. Prvi su multifunkcijski laserski pisači koji rade sve i to rade brzo. Potražnja za njima na svim je tržištima jako dobra, pa tako i u Hrvatskoj. Drugi trend su usluge upravljanja dokumentima, odnosno ono o čemu govorimo kad pričamo o digitalizaciji. Tu se ide prema jezičnoj lokalizaciji i lokalnoj podršci. Konačno, treći trend je brzina. Početkom studenog smo predstavili HP Officejet Pro X, najbrži stolni tintni pisač na svijetu što je potvrđeno i upisom u Guinnessovu knjigu rekorda.

Komentirajte prvi

New Report

Close