Europska autoindustrija sve više ovisi ne samo o kineskom tržištu, već i o ulaganjima iz te zemlje.
Tako je predsjednik Uprave Daimlera Dieter Zetsche rekao da bi njegova kompanije pozdravila ulaganje iz Kine nakon što je njemački koncern kupio udjel u Beijing Automotive Groupu, iako, zasad, nema naznaka da bi se to uskoro moglo realizirati. S druge pak strane, kineski Dongfeng je poručio kako je uvjet za produbljivanje savezništa s PSA Pugeot Citroenom smjena na čelu francuske kompanije. Francuzi su to shvatili ozbiljno pa tako kompanija intenzivno traga za nasljednikom Philippea Varina koji je vodio tvrtku kroz najgore vrijeme europske krize. Kako javlja Reuters upravo Varine predvodi lov za čovjekom koji bi imao dovoljno iskustva i sposobnosti za vođenje novog važnog globalnog automobilskog igrača.
4mlrd.
eura od dokapitalizacije očekuje PSA Peugeot Citroen
Varin ipak nije za francuski Le Figaro htio u subotu potvrditi kako je u igri za njegovog nasljednika bivši glavni operativni direktor Ranaulta Carlos Tavares, o čemu se uvelike špekulira. Inače Peugeot i Dongfeng pregovaraju da na osnovi njihovog zajedničkog poslovanja u Kini prošire poslovanje na drugim svjetskim tržištima. U sklopu toga planiraju i više milijardi eura vrijedan IPO, kojim bi francuska vlada i Dongfeng stekle udjele u francuskoj kompaniji. Varin je došao na čelo PSA Peugeot Citroena 2009. godine, a zalagao se za dublje povezivanje s američkim General Motorsom, koji već ima sedampostotni udjel, ili pak s Dongfengom. To je pak izazvalo veliku napetost s osnivačima kompanije, obitelji Peugeot, koja bi u slučaju planiranog IPO-a izgubila kontrolu nad kompanijom.Kako je objavio Le Monde Peugeot od planirane dokapitalizacije očekuje oko četiri milijarde eura.
Predsjednik Dongfenga Šu Ping smatra da je je ogledni primjer onoga kako bi se trebala odvijati suradnja kineske i francuske kompanije partnerstvo Renaulta i Nissana. Međutim Kinezi sumnjaju da trenutno francuska kompanija ima kadrovskih kapaciteta za iznjedriti čovjeka koji bi realizirao ono što je u 14 godina izgradio Ghosn.Zato je njihov tihi favorit Tavares koji je počeo karijeru u Renaultu 1981. i 21 godinu kasnije je prešao u Nissan, dok mu je vrhunac karijere bilo imenovanje za Ghosnovog zamjenika u Renaultu. Tavarez je neočekivao u kolovozu napustio Renault, pričem je poručio kako želi voditi nekog drugog autoproizvođača. Špekuliralo se da će na čelu Aston Martina naslijediti Ulricha Beza. No neće se još dugo čekati ime direktora nove globalne automobilske kompanije, jer kako javlja Reuters pozivajući se na izvor upućen u situaciju, selekcijski postupak je pri kraju.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu