Kakav bi svijet bio kada biste mogli okusiti hranu na reklami? Ili na ekranu degustirati okus špageta koje u filmu kojeg upravo gledate konzumira vaš omiljeni glumac? Vjerovali ili ne, odgovor na to pitanje pokušavaju doznati znanstvenici u Singapuru koji pokušavaju izraditi digitalnu lizalicu za simuliranje okusa, javlja The New York Times.
Iako zvuči komplicirano, tehnologija je poprilično jednostavna. Lizalica je izrađena od srebrene elektrode, a četiri okusa ( slano, slatko, kiselo, gorko) reproducira nakon što se dodirne vrhom jezika. Kada se okusi kombiniraju, simuliraju ''pravu stvar''.
Projekt je prošlog mjeseca predstavljen na multimedijalnoj konferenciji ACM, no pitanje je kada će i da li će on komercijalno ikada zaživjeti te ljudima omogućiti da lizanjem iPhonea ili televizora okuse viralne stvari.
Ako pretpostavimo da hoće, lako je zamisliti kako bi oglašivači uskoro u reklame proizvoda mogli uključiti i njegov okus obogaćen mirisom i teksturom. Ova tehnologija mogla bi pomoći i dijabetičarima da bez konzumacije šećera uživaju u okusu omiljenih slastica.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu