Konačno se oporavlja europsko tržište automobila

Autor: Tomislav Oharek , 19. studeni 2013. u 22:00
Dieter Zetsche, predsjednik Uprave Daimlera/REUTERS

Najveći dobitnici u listopadu bili su Renault, Toyota i Daimler, dok su sve veći problemi u Fiatu i PSA Peugeot Citroenu.

Prodaja automobila u Europi porasla je u listopadu za 4,6 posto, što naznačuje kako se oporavak potražnje za automobilima počeo puštati dublje korijenje.

Kako javlja Reuters, najveći rast prodaje u listopadu među masovnim proizvođačima imao je Renault, dok je kod luksuznih brendova taj mjesec bio najbolji za Daimler. Kako poručuju iz Udruge europskih proizvođača automobila u listopadu je ukupno registrirano 1,04 milijuna novih automobila.Unatoč promjeni smjera dugotrajnog nepovoljnog trenda, europska tržište automobila zaključit će ovu godinu kao šestu uzastopnog pada i najgoru u dvadeset godina. Naime, u razdoblju od siječnja do listopada zabilježen je pad novih registracija za 3,1 posto.

Ipak povećanje prodaje u listopadu ulijeva nadu proizvođačima da iduće godine mogu očekivati rast prodaje na europskom tržišnu, iako će on biti vrlo slabašan. Pokazalo se kako su najbolje prošle kompanije koje su ulagale u razvoj, a čiji novi modeli grabe najveći dio tržišnog kolača novoprodanih automobila.Tako je prodaja Renault grupe porasla respektabilnih 14 posto, zahvaljujući velikoj potražnji za mini SUV-om Captour, kao i redizajnom ogoljenih Dacijinih modela Logan i Sandero. Toyota je pak povećala prodaju za 1,5 posto, na 49.097 automobila ponajprije zahvaljujući modelu Auris.Europski tržišni lideri Volkswagen i General Motors, također su povećali prodaju za  5,7, odnosno 6,2 posto.

No unutar VW grupe prodaja Audija je pala za 0,5 posto, dok je rival BMW ostvario marginalan rast od 0,3 posto. U tom segmentu automobila sve lovorike pripale su Daimleru koji je povećao prodaju za 8,5 posto,  za što je pak najzaslužniji novi model CLA.Akutna problemi čini se da su sve veći u Fiatu i PSA Peugeot Citroenu. Francuskoj komopaniji nisu pomogli ni novi modeli pa joj je prodaja pala za daljnjih 0,7 posto. S druge pak strane cijenu svoje zastrarjele game vozila plaća Fiat kojem je prodaja pala za 7,3 posto, a što je posljedica odluke Uprave da se umjesto na razvoj usredotoči na preuzimanje američkog Chryslera.

Komentirajte prvi

New Report

Close