Premije u autoosiguranju u 2013. porasle za 36 mil. kuna

Autor: Božica Babić , 17. studeni 2013. u 22:00
Od 2009. traje povećanje udjela autopremije na tržištu osiguranja

Uzlaznom crtom proteklih se godina kretala cijena police osiguranja koju plaća svaki vlasnik motornog vozila, u listopadu je bila 1506 kuna.

Dok vlasnici motornih vozila znatiželjno isčekuju hoće li nakon Generali osiguranja još neko društvo unutar industrije osiguranja istrčati na tržište s ponudom jeftinijih individualnih cjenika za police autoosiguranja, ukupna premija ugovorena na toj vrsti osiguranja (AO premija) zaključno s mjesecom listopadom nastavlja svoj uzastopni višegodišnji rast.

Listopad ove godine na razini skupine društava koja tu vrstu osiguranja nude na tržištu završen je sa 2,53 milijarde kuna ukupne premije što je više za 1,4 posto u odnosu na premijski rezultat ostvaren na autoosiguranjima krajem listopada 2012. Iskazana u apsolutnim iznosima ovogodišnja premija na autoosiguranjima naspram lanjske veća je za 36 milijuna kuna, a u usporedbi s rezultatom iz listopada 2011. uvećana je za 48 milijuna. 

Rast autopremije
Uz rast AO premije u apsolutnom iznosu još od 2009. traje i kontinuirano povećanje njezina udjela u ukupno ostvarenoj premiji. Prema prvim preliminarnim podacima Hrvatskog ureda za osiguranje 26 društava aktivnih na ovdašnjem tržištu završetkom listopada iskazalo je ukupnu premiju u visini 7,6 milijardi kuna. U tom zajedničkom premijskom 'kolaču' na autoosiguranja otpada 33,2 posto, u istom razdoblju 2012. taj udjel je iznosio 32,5 dok se godinu dana prije zaustavio na 31,5 posto, a na kraju listopada 2009. iznosio je 31,2 posto. Uzlaznom crtom proteklih godina kretala se i cijena pojedinačne prosječne premije, odnosno police osiguranja koju plaća svaki vlasnik motornog vozila.

Tako je u listopadu ove godine iznosila 1506 kuna što je skromni rast naspram prošlogodišnej cijene u istom razdoblju od tek 0,84 posto. Međutim, s obračunom za listopad 2011. prosječna cijena AO police iznosila je 1456 kuna. I dok osiguranici očekuju jeftiniju policu društva za osiguranje još kalkuliraju, no takva situacija vjerojatno neće dugo trajati budući da je ulaz na lokalno tržište od prvog srpnja otvoren svim osigurateljima iz ostalih 27 članica Europske unije, a upravo su autoosiguranja školski primjer proizvoda za on-line prodaju.

Život u optimizmu
Skupina životnih osiguranja žilavo se odupire udarima recesije i svojim trogodišnjim rastom unosi dašak optimizma u ukupne tržišne trendove industrije osiguranja. Ovaj listopad, prema podacima HUO-a, zaključen je sa dvije milijarde i 26 milijuna kuna premije ugovorene na više vrsta polica životnih osiguranja. U posljednjem međugodišnjem razdoblju ta je premija rasla za 93 milijuna kuna ili 4,8 posto dok je u odnosu na listopad 2011. veća za 101 milijun kuna. I dalje najveći dio iz ove premije otpada na klasična životna osiguranja, na tom je proizvodu ovogodišnji listopad donio 1,77 milijardi kuna što je naspram istog razdoblja prošle godine rast od čak 5,5 posto.

Na drugoj poziciji su tzv. dodatna osiguranja koja se mogu ugovoriti uz policu životnih osiguranja, a ugovorena je premija iznosila gotovo 130 milijuna kuna uz godišnji rast od 2,9 posto. Pozitivno iznenađuje i buđenje tržišta na životnim osiguranjima gdje osiguranik na sebe preuzima investicijski rizik. U toj skupini ugovorena premija je naspram listopada 2012. rasla 2,8 posto, na 114,7 milijuna kuna. Rasla su ove godine i rentna osiguranja i to visokih 30,2 posto, no radi se o premiji od svega 9,1 milijun kuna.  

Komentirajte prvi

New Report

Close