Nakon samo nešto više od godinu dana što je dobila projekt izgradnje dijela sarajevske obilaznice, hrvatska građevinska tvrtka Osijek-Koteks izbačena je iz posla zbog odugovlačenja izgradnje.
Filip Vujev, direktor JP Ceste FBiH koja je investitor izgradnje, naglasio je za Federalnu TV da Osijek-Koteks nije izvršio svoje obaveze, te da je realizirao samo 35 posto aktivnosti iz ugovora o gradnji druge dionice Butila Briješće – Stup. Stoga će JP Ceste BiH po svemu sudeći morati raspisati još jedan natječaj kako bi našli novog izvođača, a to znači ponovno probijanje rokova i dodatne probleme, posebno za podizvođače radova na ovom dijelu zaobilaznice. "Ako to bude pozivom javnog tendera, najmanje godinu će kasniti. To je procedura koja se treba provesti", izjavio je za Federalnu Tv Džemaludin Peljto, direktor Hidrogradnje u ostavci.
16,5kilometara
duga je planirana sarajevska obilaznica
Nepouzdani izvođači
Po njegovim riječima, JP Ceste nisu zabilježile novčane gubitke, nego se radi samo o gubitku vremena u izgradnji ovoga vijadukta. "Onaj tko sklapa ugovore treba znati solventnost izvođača, njegove karakteristike, sposobnost da izvede radove, da poštuje rokove. Onaj tko je provodio taj tender je pogriješio", istakao je za Federalnu TV Mehmed Bublin, profesor na Građevinskom fakultetu u Sarajevu.
Predstečajna nagodba
Vlasti Federacije BiH potpisale su u srpnju prošle godine s Osijek-Koteksom ugovor za izgradnju vijadukta Briješće u vrijednosti 16,7 milijuna eura. Rok za završetak radova bio je u srpnju sljedeće godine. Osijek-Koteks je u međuvremenu završio u predstečajnoj nagodbi, a njegov vlasnik Drago Tadić u veljači ove godine osuđen je na dvije dvije godine zatvora zbog sudjelovanja u pokušaju podmićivanja sudaca Vrhovnog suda radi ishođenja povoljnije presude za Branimira Glavaša. Njegovo ime je neizostavno u posljednjim istragama u aferi Remorker. BiH vlasti imaju problema s izgradnjom zaobilaznice kao da je ukleta. Duga je 16,5 kilometara i izgradnja je od početka usporena.
Za izgradnju prvo je izabran slovenski SCT, a već je 2010. godine bilo jasno kako ta kompanija, koja je ubrzo i bankrotirala, neće uspjeti završiti obilaznicu. Ne samo da SCT nije izvršio sve radove u ugovorenom roku, nego i te godine uopće nije precizirao rokove završetka nakon opetovanih upita vlasti o novom roku dovršetka. Vlada BiH je nakon tih ignoriranja i konačnog bankrota SCT-a ovlastila JP Ceste BiH da raskinu ugovor sa SCT-om i pronađu novog izvođača. Koliko su u susjednoj zemlji bijesni na ponašanje SCT i ostalih inozemnih kompanija poput Osijek-Koteksa dovoljno govori nedavna izjava federalnog premijera Nermina Nikšića da su se kompanija poput SCT-a i Primorja, u gradnji cesta u BiH "pojavljivale pod plaštom i željom da od BiH naprave koloniju i izvuku novac". Kako ističu BiH mediji nitko neće odgovarati za loš izbor nositelja projekta.
Mutni poslovi u BiH
Mikulić dogovarao krađu na gradnji ceste?
Federalna TV objavila je audiosnimak razgovora pomoćnika bivšeg ministra prometa i bivšeg člana uprave HAC-a Milivoja Mikulića s neidentificiranom osobom tijekom njegova boravka u BiH sadrži dio u kojem Mikulić i osoba pod imenom Tarik računaju kako ukrasti koji centimetar asfalta. Pregovore je vodio u ime svoje tvrtke Dinarik. Mikulić je nedavno završio u pritvoru zbog izvlačenja novca iz projekta gradnje autocesta u Hrvatskoj. Iz JP Autoceste BiH objavili su da nikada nisu surađivali s Mikulićevim Dinarikom.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu