„Usprkos izazovnom tržišnom okruženju, Henkel je nastavio snažan rast u trećem kvartalu te je bio u mogućnosti ubrzati organski rast iz kvartala u kvartal u 2013. godini. Značajno smo povećali i zaradu i profitabilnost – prilagođena EBIT marža po prvi put je prešla 16 posto,“ izjavio je predsjednik Uprave tvrtke Henkel, Kasper Rorsted. „Ostvarili smo snažan rast organske prodaje u svim našim poslovnim sektorima, čemu su doprinijele i regije. Tržišta u razvoju još su jednom pokazala posebno dinamičan razvoj. Međutim, utjecaj tečajnih promjena negativno je utjecao na prodaju.“
Komentirajući ostatak godine Rorsted je izjavio: „Gospodarsko će okruženje ostati teško. Zato ćemo nastaviti usvajati naše procese i strukture kako bismo poboljšali fleksibilnost i učinkovitost u ovom promjenjivom tržišnom okruženju.“
„Kao što je prethodno rečeno, očekujemo porast organske prodaje od 3 do 5 posto u cijeloj fiskalnoj godini i povećanje zarade po prilagođenoj preferencijalnoj dionici (EPS) od otprilike 10 posto. Za našu prilagođenu EBIT maržu podižemo predviđanja od otprilike 14,5 posto na otprilike 15 posto,“ izjavio je Kasper Rorsted.
U trećem kvartalu 2013. godine Henkel je ostvario prodaju od 4.184 milijuna eura. Ovaj postotak je manji od prošlogodišnjeg zbog negativnih tečajnih razlika te je iznosio 6,7 posto. Nominalno, prodaja je smanjena za 2,6 posto. Rast organske prodaje, koja isključuje utjecaj tečaja i akvizicija/dezinvestiranja, dosegao je dobrih 4,2 posto, čemu su doprinijeli svi poslovni sektori.
Poslovni sektor proizvoda za pranje i čišćenje u domaćinstvu ostvario je snažan rast organske prodaje od 5,5 posto. Poslovni sektor Beauty Care ostvario je dobru organsku stopu rasta od 3,1 posto. Poslovni sektor ljepila i tehnologije, također je ostvario dobru stopu rasta organske prodaje od 4,2 posto u usporedbi s istim kvartalom prethodne godine.
Ako se uzmu u obzir jednokratni dobici, jednokratne naknade te troškovi restrukturiranja, prilagođena operativna dobit povećana je za 6,5 posto, s 631 milijun eura na 672 milijuna eura, čemu su doprinijela sva tri poslovna sektora. Prijavljena operativna dobit (EBIT) iznosila je 649 milijuna eura u usporedbi s 586 milijuna eura u trećem kvartalu 2012. godine.
Prilagođeni povrat od prodaje (EBIT marža) povećao se za 1,4 postotna boda, s 14,7 na 16,1 posto. Prijavljeni povrat od prodaje iznosio je 15,5 posto u usporedbi s 13,6 posto u istom kvartalu prethodne godine.
Neto dobit za kvartal povećala se za 16,7 posto, s 402 milijuna eura na 469 milijuna eura. Nakon oduzimanja 11 milijuna eura koji se pripisuju manjinskim interesima, kvartalna neto dobit iznosila je 458 milijuna eura (prošlogodišnji kvartal: 390 milijuna eura). Prilagođena neto dobit za kvartal nakon oduzimanja manjinskih interesa iznosila je 476 milijuna eura u usporedbi s 422 milijuna eura u istom razdoblju 2012. godine. Prilagođena zarada po preferencijalnoj dionici (EPS) povećana je s 0,90 eura na 1,06 eura. Prilagođeni iznos bio je 1,10 eura u usporedbi s 0,97 eura u istom kvartalu prethodne godine. Prije revidirane primjene IAS 19, prošlogodišnji EPS bio je 0,99 eura. U usporedbi s ovim iznosom, prilagođena zarada po preferencijalnoj dionici porasla je za 11,1 posto.
S 12.503 milijuna eura, prodaja tijekom prvih devet mjeseci fiskalne 2013. godine ostala je na istoj razini kao i u istom razdoblju prethodne godine. Organska prodaja, koja isključuje utjecaj tečaja i akvizicija/dezinvestiranja, zabilježila je dobar rast od 3,6 posto. Prilagođena operativna dobit porasla je za 7,8 posto, od 1.791 milijuna eura na 1.932 milijun eura, čemu su pridonijeli svi poslovni sektori. Prilagođeni povrat od prodaje (EBIT marža) povećao se od 14,3 na 15,5 posto.
Prilagođena neto dobit za devet mjeseci nakon oduzimanja manjinskih interesa porasla je za 12,6 posto, s 1.203 milijuna eura na 1.354 milijuna eura. Prilagođena zarada po preferencijalnoj dionici (EPS) iznosila je 3,13 eura, što predstavlja značajan porast od 12,6 posto u usporedbi s 2,78 eura zabilježenih u prvih devet mjeseci 2012. godine. Prije revidirane primjene IAS 19, iznos EPS-a prethodne godine bio je 2,83 eura. U usporedbi s ovim iznosom, porast EPS-a bio je 10,6 posto.
U trećem kvartalu poslovni sektor za pranje i čišćenje u domaćinstvu ostvario je snažan rast organske prodaje te izvrstan porast prilagođenog povrata od prodaje, nastavljajući ostvarivati rast. Nominalno, prodaja je iznosila 1.167 milijuna eura u usporedbi s 1.194 milijuna eura ostvarenih u istom kvartalu prethodne godine.
Prilagođena operativna dobit porasla je za 7,6 posti na 186 milijuna eura. Ovo je rezultiralo porastom prilagođenog povrata od prodaje na 15,9 posto u usporedbi s 14,5 posto u trećem kvartalu 2012. godine. Prijavljena operativna dobit (EBIT) porasla je na 185 milijuna eura u usporedbi s 168 milijuna eura u istom kvartalu prethodne godine.
U trećem kvartalu 2013. godine poslovni sektor Beauty Care ostvario je dobar porast i organske prodaje i prilagođenog povrata od prodaje. S 3,1 posto, porast organske prodaje ponovno je bio viši nego stopa rasta na mjerodavnim tržištima, što je rezultiralo daljnjim pridobivanjem udjela na tržištu. Nominalno, prodaja je iznosila 886 milijuna eura u usporedbi s 908 milijuna eura u trećem kvartalu 2012. godine.
Prilagođena operativna dobit za treći kvartal iznosila je 132 milijuna eura. Prilagođeni povrat od prodaje (EBIT marža) poboljšala se za 0,2 postotna boda na 14,9 posto. Prijavljena operativna dobit porasla je za 7,5 posto u usporedbi s prethodnom godinom, na 122 milijuna eura.
U trećem kvartalu poslovni sektor ljepila i tehnologija ostvario je dobar porast organske prodaje te izvrstan porast prilagođenog povrata od prodaje. Nominalno, prihod je porastao na 2.095 milijuna eura. Rast organske prodaje u usporedbi s istim kvartalom prethodne godine bio je 4,2 posto.
Prilagođena operativna dobit ostvarila je vrlo snažan porast od 8,2 posto na 373 milijuna eura. Prilagođeni povrat od prodaje po prvi put je dosegao 17,8 posto te je s plusom od 1,8 postotnih bodova, pokazao izvrsnu izvedbu. Prijavljena operativna dobit porasla je za 11,2 posto, s 329 milijuna eura na 365 milijuna eura.
Henkel očekuje da će u fiskalnoj 2013. godini generirati rast organske prodaje od 3 do 5 posto. Tvrtka je uvjerena da će svaki poslovni sektor rasti unutar ovih okvira. Henkel utvrđuje svoje smjernice za prilagođeni povrat od prodaje (EBIT) od približno 14,5 posto do približno 15 posto (2012: 14.1 posto) te pretpostavlja da će svi poslovni sektori pridonijeti porastu u usporedbi s prethodnom godinom. Henkel nadalje očekuje rast prilagođene zarade po preferencijalnoj dionici od oko 10 posto (2012: 3,70 eura).
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu