Papirnate čaše iz Zagreba u dvije su godine postale pravi regionalni hit

Autor: Majda Žujo , 13. studeni 2013. u 12:01
Dražan Bilokapić proizvodnju higijenskoga materijala za tvornice proširio je vrlo unosnim segmentom/Goran Jakus/PIXSELL

Lani su rasli čak 29 posto, planiraju kapacitet povećati sa 30 na 200 milijuna komada čaša godišnje, a izvoz na 25 posto. Zaposlit će još 20 ljudi.

U želji da napravi zaokret u poslovanju Dražan Bilokapić odlučio se za proizvodnju papirnatih čaša. Prije dvije i pol godine, kada je osnovao Pap Cup, gotovo nitko u Hrvatskoj nije se bavio takvom proizvodnjom, a gotovo sve što se moglo naći na tržištu bilo je uvezeno.

Danas Bilokapić papirnate čaše proizvodi za velike domaće tvrtke poput Francka, Franje ili Leda, sklopili su posao i s Gazpromom u Srbiji, a uskoro planiraju preseljenje u veći pogon te širenje na tržištu regije."Pet godina intenzivno sam tražio što bih mogao proizvoditi. Gledajući strane serije i filmove, vidio sam kako u njima svi stalno nose papirnate čaše s kavom, a kod nas toga zapravo gotovo i nema. Zatim smo napravili analizu o prednostima papirnatih čaša u odnosu na konkurenciju i došli do podatka da svatko tko uvozi papirnate čaše samo za transport plaća 20 do 30 posto cijene. I tu smo vidjeli našu najveću prednost", priča nam Bilokapić. Nakon što je odlučio pokrenuti proizvodnju, kupio je strojeve i uložio u pogon, a prvu ozbiljnu priliku dao im je Franck.

 

Franck razbio led

"Prije smo bili njihov dobavljač plastičnih čaša za kavu, a onda smo im, za istu cijenu, ponudili papirnate čaše. Bili su zadovoljni našim proizvodom, a onda smo ga ponudili i trgovcima, odnosno ugostiteljima. Najviše nas je iznenadio interes za posudicama za sladoled", priča Bilokapić. Tako su, osim Francka i Franje, počeli suradnju i s Ledom. Ove su godine, već na izmaku sezone, s Ledom dogovorili 800.000 komada posudica za sladoled, a sljedeće godine planiraju utrostručiti taj broj. Jednako velik interes za njihovim papirnatim čašicama vlada i među slastičarnicama.

"Uočili smo da su cijene plastičnih čašica za sladoled bile vrlo visoke, pa smo im ponudili svoje papirnate. Papirnata čašica košta 30-ak lipa, što znači da je jeftinija od korneta, a praktičnija je", tvrdi Bilokapić, koji smatra da svoje proizvode sada možda nude prejeftino, ali kupce žele naviknuti da koriste papir umjesto plastike."U Hrvatskoj se godišnje potroši 600.000 plasičnih čaša. Mi ne možemo zamijeniti sve, pogotovo ne one za vodu, ali možemo zamijeniti one za tople i hladne napitke, poput kave za van. Mijenjaju se navike potrošača, pa se i kod nas sve više kupuje kava za van, a čaše postaju sve veće", kaže Bilokapić, koji se prije biznisa s proizvodnjom papirnatih čaša bavio prodajom higijenskog materijala za javne potrebe, odnosno tvornicama i javnom sektoru. Njegovo poduzeće Premium posluje već 18 godina, a proizvodnja papirnatih čaša sada čini nešto više od četvrtine njihova poslovanja te je najvećih razlog rasta kompanije."U prošlog godini, koja je bila iznimno teška, uspjeli smo rasti 29 posto. Zamah su nam dale papirnate čaše. Sljedeće godine, za koju mnogi kažu da će biti još gora od ove, planiramo rasti tri do pet posto", tvrdi Bilokapić.

A osim domaćeg tržišta to će im omogućiti i izvoz na tržišta u regiji, gdje je mnogo otvorenih mogućnosti. Bilokapić je potpisao ugovor s Gazpromom u Srbiji, Hausbrandtom u Bosni i Hercegovini, svoje su proizvode već izvozili i u Crnu Goru, a za njih postoji interes čak i u Bugarskoj. Ipak, zbog ograničenih kapaciteta nisu mogli prihvatiti milijunske narudžbe."Imali smo mnogo upita velikih kompanija, ali jednostavno ne bismo mogli zadovoljiti količine. Stoga nam je sljedeći plan otvoriti pogon u Pisarovini. Tamo su već počeli zemljani radovi na površini od oko 3200 kvadrata. U novi pogon planiramo investirati između 15 i 20 milijuna kuna, a prođemo li na natječaju, polovicu tog novca mogla bi financirati Europska unija", priča Bilokapić dodajući da je s njihove strane sve spremno. Projekt je kaže, dobar, imaju zemljište, građevinsku dozvolu i sve što je potrebno da radovi počnu. Sada samo čekaju natječaj."Nadamo se da ćemo do kraja sljedeće godine preseliti u novu halu", kaže Bilokapić dodajući kako bi se preseljenjem kapacitet proizvodnje povećao na 200 milijuna komada čaša godišnje. Sada se, (bez druge smjene) može proizvesti oko 30 milijuna čaša.

Kreću na sajmove

Veći kapacitet, dakako, značio bi i nova zaposlenja. Tvrtka Premium trenutno ima 18 zaposlenih, od čega 10 radi na proizvodnji čaša i posuda. Povećanjem kapaciteta zaposlili bi još dvadesetak radnika. Prostora na tržištu definitivno, kaže, ima, a osim velikih proizvođača, ugostitelja, javnih ustanova i sličnih, prostor za širenje postoji i na tržištu aparata za tople napitke, u kojima se još koriste plastične čaše. Sljedeće godine Bilokapić kreće i s intenzivnijim predstavljanjem na sajmovima u regiji, a planirani udjel izvoza je oko 25 posto."Kad se pokrene veća proizvodnja, realno je očekivati da više od polovice izvozimo. Umjesto plasmana na zapadnoeuropsko tržište, odlučili smo ići na tržišta Bosne i Hercegovine, Srbije i Slovenije, jednostavno zato što su oni tražili nas, a ne mi njih", zaključuje Bilokapić. 

 

 

Komentari (2)
Pogledajte sve

[emo_palacg]

[emo_palacg]

New Report

Close