Podravka razmatra akvizicije na više tržišta

Autor: Poslovni.hr , 10. studeni 2013. u 11:48
Photo: Marijan Susenj/PIXSEL

Najznačajniji negativni efekt na rezultat u prvih devet mjeseci daju programi koje deinvestiramo i smanjivanje cijena lijekova, kaže Mršić.

Predsjednik uprave Podravke Zvonimir Mršić u razgovoru za Večernji list ustvrdio je da Podravka razmatra moguće akvizicije na većem broju tržišta. 

"Podravka mora pokazati sposobnost rasta, i organskog i anorganskog. Analiziramo veći broj meta u obje divizije na većem broju tržišta. Kad budemo spremni za akviziciju, razmotrit ćemo i načine financiranja. Jedna od mogućnosti je dokapitalizacija, što je odlukom Glavne skupštine omogućeno i između dviju skupština. Podravka nije (pre)zadužena kompanija pa imamo prostora za financiranje akvizicije. Mjere i aktivnosti koje ove godine provodimo, uključujući i restrukturiranje, priprema su kompanije za prijeko potreban rast. Dok se ne dogodi moguća akvizicija, dokazivat ćemo da Podravka može i organski rasti.

Mršić je komentirao i rezultate poslovanja u prvih devet mjeseci ove godine.

"Rezultati poslovanja pokazuju povećanje efikasnosti u svim segmentima. Uspoređujući se s drugima, ostvarili smo rast EBITDA (zarada prije kamata i amortizacije) od 11 posto, jedan od najvećih, a da nam je neto dobit veća 55 posto. Osim toga, iako je prodaja manja, ostvarili smo veću bruto dobit i znatno popravili bruto maržu, posebice u prehrambenoj diviziji. To pokazuje da uspješno upravljamo troškovima u kompaniji i da niz mjera i projekata koje provodimo daju rezultate u efikasnosti i profitabilnosti.

Najznačajniji negativni efekt na rezultat daju programi koje deinvestiramo i smanjivanje cijena lijekova, dok asortiman koji ostaje pokazuje ili rast profitabilnosti ili rast prodaje na nekim tržištima ili oboje. Mislim da smo pokazali odlučnost u donošenju odluka i konzistentnost u njihovu provođenju. Izostao je očekivani rast prodaje, što zbog situacije na našim najvažnijim tržištima, što zbog ukidanja nekih proizvoda, što zbog predstečajnih nagodbi i stečajeva. Uspoređujući se s drugima i situacijom na tržištu, možemo biti zadovoljni, posebice što će se efekti nakon pune godine vidjeti tek u idućem razdoblju. Nemojmo zanemariti i da smo u marketing uložili 6 posto više nego prošle godine, što stvara pretpostavke mogućeg budućeg rasta.

Komentari (4)
Pogledajte sve

Jsdns ti majka za bilo kakvu akviziciju koju političar napravi. Pa čovječe nije ti ovo politička akvizicija SDP, HDZ HNS…. Tu se radi o tržištu prehrane a ti nemaš pojma o tome..više portir u Podravci zna o ovom biznisu od ovog krkana…

dovoljno je pogledati par izjava i rečenica pa da se može lako zaključiti do koje mjere je taj čovjek neznalica.

rade mjere deinvestiranja, ali pojma nemaju kako će se to odraziti na profitabilnost, sad bi (opet) išli u akvizicije a pojma nemaju zašto.

tako bi tvrtku mogla voditi i osoba koja ne zna čitati i pisati. samo na balkanu od politike oktrioirani kvazimenadžeri idu u akvizicije bez jasne slike postojećeg stanja tvrtke, i bez jasne ideje što akvizicije trebaju donijeti (ova šuplja fraza “organski rast” je samo inačica šupljih fraza iz udžbenika ono i dsz, koje ne znače ništa ali svi ih ponavljaju kao papige).

prošli takav ciklus akvizicija srozao je podravku od tvrtke koja je bila uz bok zapadnim kompanijama do europskog dna. i isto su ga vodili od politike okrtoirani nesposobnjakovići.

stvarno je grozno gledati kako bahate neznalice uništavaju sve što je u hrvatskoj stvoreno od početaka industrijalizacije do danas.

Kad će Mršič napokon objaviti onu super-duper ekstra fantastičnu vijest, koja će cijenu dionice podići na 1000 kuna po komadu?

New Report

Close