Ryanair ponovno smanjio prognozu dobiti

Autor: Tomislav Oharek , 04. studeni 2013. u 22:01
Ryanair

Upravi najvećeg europskog low cost avioprijevoznika jasno je da su godine velikog booma iza nje i da mora redefinirati poslovni model.

Godišnja dobit Ryanaira past će po prvi put u pet godina. To je posljedica intenziviranja tržišne utakmice u Europi, uslijed koje će cijene aviokarata tijekom zimskih mjeseci pasti za oko 10 posto. Samo dva mjeseca nakon što je irska niskobudžetna aviokompanija izdala prvo upozorenje u svojoj povijesti o reviziji dobiti naniže jučer je uslijedilo novo.

Tako najveći europski low cost avioprijevoznik sada očekuje kako će u u drugom polugodištu poslovne godine koja završava u ožujku imati 510 milijuna eura dobiti, dok je dva mjeseca ranije očekivao 60 milijuna eura više. Glavni financijski direktor Howard Millar istaknuo je kako je broj putnika stabilan, a potrošnja u zrkoplovima raste, međutim rezerviraju se isključivo akcijske ponude letova, štio naznačuje kako se europsko tržište ne oporavlja tempom koji se ranije predviđao.

Brojke slabije od očekivanih koincidiraju i s najavom aviokompanije da će pokušati oteti premium putnike low cost rivalima poput easyJeta i Norwegiana. Naime Uprava je najavila kako će niz mjera koje su poprilično radikalne u odnosu na dosadašnji poslovni model. Tako je predviđeno da će se ubuduće prodavati karte s numeriranim sjedištima, kako bi se izbjegao uobičajeni stampedo putnika pri ukrcaju u lovu na što bolje mjesto tijekom leta. Također, kompanija je najavila i da će prepoloviti dio davanja koje putnici plaćaju za prtljagu. Uprava pak poručuje kako te promjene neće utjecati na ovogodišnje financijske rezultate.

Kako javlja BBC, revizija godišnjih rezultata naniže dolazi nakon što je kompanija u rujnu objavila rezultate za prvo polugodište svoje fiskalne godine, u kojemu je ostvarila 602 milijuna eura neto dobiti. Iako je taj rezultat bio u skladu s očekivanjima analitičara, već je on naznačio da je Ryanair suočen s usporavanjem rasta jer je taj iznos svega jedna posto veći nego u istom razdoblju prošle godine. Ryanair je u pvom polugodištu prevezao 49 milijuna putnika i uvećao prihode za 5 posto u odnosu na godinu ranije, na 3,26 milijardi eura.

Općenito, kompanija je tijekom godina krize imala vrlo robustan rast, a putnike je privlačila vrlo povoljnim cijenama karata. Međutim, i Upravi je jasno da su godine velikog booma iza nje i da mora redefinirati poslovni model, pa je poručila kako tijekom idućih 12 mjeseci “očekuje kratku pauzu u privlačenju novih putnika”.

Iako su dionice Ryanaira nakon negativne prognoze pale na 6,1 eura, njihova je vrijednost ove godine porasla za čak 29 posto.

Konkurencija

Ryanair nije jedini pogođen usporavanjem na europskom low cost aviotržištu. Tako su i brojnji njegovi europski konkurenti, poput Norwegiana i Aer Lingusa, kojeg Ryanair već nekoliko godina pokušava preuzeti, upozorili na spuštanje cijena aviokarata zbog žestoke konkurencije, a što će se odraziti na poslovne rezultate. Iako je britanski konkurent EasyJet prošlog tjedna prijavio kako je povećao dobit prije oporezivanja u poslovnoj godini koja je završila sa 30. rujna, nije se upuštao u prognoze rezultata za zimsku sezonu, u kojoj Ryanair očekuje pad.

Komentirajte prvi

New Report

Close