Sindikati: Radnike HŽ Carga zbrinuti kroz Željeznički fond

Autor: Poslovni.hr/Hina , 31. listopad 2013. u 15:12
Photo: Dusko Jaramaz/PIXSELL

Epilog je poznat, privatizacija je propala, a vi umjesto da preuzmete odgovornost smjenjujete cijelu Upravu HŽ Carga, kaže se u pismu Sindikata prometnika vlakova upućenom Hajdašu Dončiću.

 Radnike HŽ Carga koji su tehnološki višak treba zbrinuti kroz Željeznički fond, koji bi im osigurao u iduće tri godine mjesečna primanja od 4200 kuna u bruto iznosu, potvrdili su sindikati današnju najavu ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Siniše Hajdaša Dončića da će novoj Upravi HŽ Carga prvi zadatak biti rješavanje problema 1200 do 1500 radnika viška u toj tvrtki.

Hajdaš Dončić je u najavi da će od oko 3000 zaposlenih u HŽ Cargu njih 1200 do 1500 biti proglašeno viškom kojeg se tvrtka treba hitno riješiti kako ne bi otišla u stečaj, rekao da to neće biti klasični otkazi već će se višak zbrinuti kroz Željeznički fond. Naglasio je kako se time pokušava spriječiti stečaj, koji je izgledna opcija, pa očekuje da će za to imati potporu većinskih sindikata u tvrtki.

Predsjednik Sindikata željezničara Hrvatske Zoran Maršić kazao je Hini da je Željeznički fond osnovan prije 10 godina upravo kako bi pomogao riješiti problem viška radnika na HŽ-u koji, zbog specifičnosti poslova koje obavljaju, nakon odlaska iz HŽ-a vrlo teško mogu negdje drugdje naći posao.

Fond radniku osigurava otpremninu od 160.000 kuna neto, koju radnik može uzeti odjednom ili trošiti kroz tri godine, tijekom kojih će mjesečno primati 4200 kuna bruto, a ako se u međuvremenu pojavi potreba za njegovim radom može se i vratiti na posao u HŽ.

Naš glavni cilj je spasiti HŽ Cargo i spriječiti stečaj pod svaku cijenu, pa smo spremni prihvatiti i takvo rješenje, no ako se tvrtka nastavi voditi tako loše kao dosad, onda je sav trud uzaludan, kaže Maršić. Stoga od nove Uprave očekuje skori poziv na sastanak, ali i konkretne i čvrste poteze za spas tvrtke.

Tajnik Sindikata prometnika vlakova Anto Iličić kaže kako nije sporno da zbog malog opsega posla treba smanjiti broj zaposlenih, ali upozorava da je za poslovanje HŽ Carga najodgovorniji ministar Hajdaš Dončić, koji sada smjenom Uprave prebacuje odgovornost na druge.

Iličić predbacuje Hajdašu Dončiću da je glavni krivac za neuspjeli pokušaj privatizacije HŽ Carga, jer je osobno vodio taj proces s potencijalnim partnerom – rumunjskim Feroviarom, članom Grampet grupe. Iako su u igru bili uključeni eminentni i pouzdani partneri, npr. iz Austrije, vi ste izabrali potencijalnog partnera očito spornih referenci, tvrdi Iličić u otvorenom pismu upućenom Hajdašu Dončiću.

Epilog je poznat, privatizacija je propala, a vi umjesto da preuzmete odgovornost smjenjujete cijelu Upravu HŽ Carga, kaže se u pismu Sindikata prometnika vlakova upućenom Hajdašu Dončiću.

Komentirajte prvi

New Report

Close