Krajem rujna medijska agencija Universal McCann, član IPG Mediabrands grupacije, objavila je rezultate Wave 7 najvećeg i najdugotrajnijeg globalnog istraživanja koje uključuje više od milijardu aktivnih korisnika interneta.
Wave, prva studija o društvenim medijma na globalnoj razini, prati dinamične promjene koje se odvijaju u sustavu društvenih mreža u posljednjih sedam godina. U sklopu ovogodišnjeg istraživanja, važnost ljudske potrebe za povezivanjem u kombinaciji s rastom uporabe pametnih telefona otkriva zanimljiv uvid u ponašanje potrošača. Te informacije nude brend marketingu priliku za stvaranje prilagođene medijske strategije koja se obraća lokalnom potrošaču, no na globalnoj razini.
Pozadinska buka
"Nije dovoljno samo pratiti najnovije trendove, jer puno onoga što vidite je samo pozadinska buka ili, još gore, potpuno odvlačenje pažnje. Ono što stvarno treba razumjeti su motivi koji stoje iza tih trendova – gdje većinu površnih društvenih interakcija online pokreće potrošački nagon," rekao je Glen Parker, direktor istraživanja, UM G14/EMEA .
70posto
globalnih potrošača putem interneta brine sigurnost osobnih podataka
"Wave 7 studija je utvrdila da se potrošači povezuju s brendovima koje zadovoljavaju pet osnovnih potreba. Zadovoljavanje ovih potreba u kombinaciji s tehnologijom, društvenim platformama i medijima, brandove mogu staviti u iznimno snažan položaj. I vjerujemo da ih Wave 7 može voditi kroz ovo putovanje", dodao je .
Prema Wave 7, povezanost, promjena, učenje, napredak i prepoznavanje su pet ključnih potreba potrošača koje podupiru sve interakcije. Ovih pet motiva su glavni pokretači za korištenje društvenih medija. Wave 7 ne pokazuje znakove zamora kod internet korisnika. Brzi rast mobitela je stvorio "uvijek online" mentalitet potrošača diljem svijeta.
Članstvo u brend zajednicama
''Wave 7 je vrlo koristan alat koji nam pomaže u kreiranju komunikacijskih strategija za naše klijente.'' rekla je Ljiljana Ivošević, voditeljica komunikacijskog planiranja, UM Zagreb. Prema anketi, 54 % Hrvata se slaže da su društvene mreže sastavni dio njihovih društvenih aktivnosti. 95% ispitanika kao najčešču aktivnost navodi gledanje video sadržaja, posjećivanje prijateljevih društvenih profila (85%), te uređivanje vlastitih profila (82%).
Dok u Hrvatskoj i većini drugih zemalja još uvijek cijene društvene medije ponajviše zbog mogućnosti unaprijeđenja međuljudskih odnosa, američki potrošači prvenstveno vide društvene medije kao sredstvo zabave i opuštanja, četiri posto više nego drugdje u svijetu. Međutim, učenje je ključna motivacija za društveno umrežavanje osim u Hrvatskoj, Brazilu, Meksiku te Australiji.
Profesionalne društvene mreže pokazale su najbrži rast u proteklih godinu dana. Wave 7 otkriva da su ove platforme postale ključna mjesta kako bi se stekli poslovni kontakti (72%), izgradila karijera (52%), te upoznali novi ljudi (43%).
Privatnost na internetu je i dalje glavna vijest. Gotovo 70 % globalnih potrošača izrazilo je zabrinutost zbog količine osobnih podataka online. Međutim, više od 43 % su podržali korištenje podataka o ponašanju za potrebe marketinga, ukoliko to poboljšava njihovo online iskustvo. Ova vrijednost razmjene rezultirala je rastom članstva u brend zajednicama od 10% , pokazujući da veće razumijevanje potreba potrošača može dovesti do kvalitetnijeg strateškog pristupa.
Tableti
Postali nezaobilazni u poslovnom sektoru
Izvještaj analitičke kompanije IDC o korištenjem tableta u poslovnom sektoru pokazao je kako ovi uređaji postaju sve zastupljeniji Tako je iPad je, prema IDC-u, od predstavljanja 2010. godine postao de facto standard za tablete u poslovnom svijetu, dok se Android, odnosno tableti na ovom OS-u borio sa percepcijom "nesigurnosti". Što se Windows tableta tiče, prvi Windows 8 tableti nisu uspjeli privući veći dio tržišta, ali iz IDC-a vjeruju da će u drugoj polovici 2013. godine većina zamjerki koje su se upućivale Windows 8 tabletima biti riješene.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu