Bruto zaračunta premija hrvatskih društava za osiguranje u prvih je devet mjeseci ove godine porasla za jedan posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine te je na kraju rujna iznosila 6,9 milijardi kuna, pokazuju podaci Hrvatskog ureda za osiguranje (HUO).
Na kraju rujna ove godine ukupna je zaračunata bruto premija svih 26 osiguravatelja iznosila 6,93 milijarde kuna, što je 65,8 milijuna kuna više nego krajem istog lanjskog mjeseca.
Rast ukupne premije isključivi je rezultat povećanja premije u segmentu životnih osiguranja, i to za 4,7 posto, na 1,8 milijardi kuna, dok se u segmentu neživotnih osiguranja bilježi pad od 0,3 posto, na 5,1 milijardu kuna.
U skupni neživotnih osiguranja najzastupljenija vrsta je i nadalje osiguranje od odgovornosti za upotrebu motornih vozila sa zaračunatom bruto premijom od 2,3 milijarde kuna, što je 1,4 posto više nego krajem rujna prošle godine, dok se primjerice kod kasko osiguranja cestovnih vozila bilježi pad premije za 8,1 posto, na 512,7 milijuna kuna.
Kod životnih osiguranja najzastupljenije je klasično životno osiguranje sa zaračunatom premijom krajem rujna u iznosu od 1,6 milijardi kuna, što je 5,3 posto više nego u rujnu lani.
Najveće hrvatsko osiguranje, mjereno ukupnom premijom, i nadalje je Croatia osiguranje s ukupno zaračunatom premijom krajem rujna od 2,1 milijardu kuna, što je 3,3 posto manje nego u rujnu lani. Tako je udio Croatia osiguranja u ukupnoj premiji krajem rujna ove godine iznosio 30,48 posto.
Na drugom je mjestu Allianz koji u devet mjeseci bilježi rast ukupne zaračunate bruto premije za 8,9 posto, na 914,7 milijuna kuna, što je udio u ukupnoj premiji od 13,19 posto.
Treće mjesto na hrvatskom tržištu osiguranja s udjelom od 10,17 posto drži Euroherc koji je krajem rujna imao zaračunatu premiju u iznosu 704,7 milijuna kuna, što je 0,4 posto manje nego na kraju rujna prošle godine.
Jadransko osiguranje, s bruto premijom od gotovo 456 milijuna kuna, krajem rujna imalo je tržišni udio od 6,58 posto, a na petom je mjestu Basler osiguranje s premijom od 287,2 milijuna kuna, što je udio na tržištu od 4,14 posto.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu